راستاد گفت: تا پایان بهمن ماه امسال بیش از ۱۱۲ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالا‌ها در بنادر تجاری کشور صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه اجلاس سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امسال در جهت جلوگیری از تحمیل دموراژ به کشتی‌ها و تخلیه سریع آن‌ها در اکثر بنادر کشور اقدامات خوبی انجام شده است گفت: همچنین طرح‌های توسعه‌ای خوبی در بنادر تجاری کشور داشته ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اوایل سال آینده بخش مهمی از فاز ۳ پایانه کانتینری بندر شهید رجایی که قابلیت پذیرش کشتی‌های تا ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU را خواهد داشت، تکمیل شده و به بهره برداری می‌رسد گفت: سال آینده همچنین بخشی از اسکله‌های نفتی در بندر شهید رجایی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ۱۱۲ میلیون تن انواع کالاهای بازرگانی از بنادر تجاری کشور جابه‌جا شده است.

او در خصوص الحاق اراضی به پسکرانه بندر شهید رجایی افزود: اراضی که به پسکرانه بندر رجایی ملحق خواهد شد، معادل مساحت فعلی این بندر خواهد بود تا اماکن بندری بخصوص برای فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد ارزش افزوده در آن‌ها ایجاد شده و این بندر به یک بندر نسل سومی ارتقا یابد.

راستاد درباره بندر چابهار نیز گفت: در این بندر هم به دنبال تکمیل تجهیزات به خصوص از طریق قرارداد با اپراتور بین المللی که در قالب BOT در این بندر سرمایه گذاری کرده است، خواهیم بود و تاکنون بخشی از تجهیزات مورد نیاز وارد این بندر شده و بقیه نیز به تدریج وارد خواهد شد.

راستاد اظهار کرد: در بندر امام خمینی(ره) هم با احداث سه پایانه مکانیزه و تخصصی غلات و کالا‌های اساسی، تحول اساسی در این بخش را شاهد خواهیم بود و میزان تخلیه و بارگیری غلات به دو برابر میزان فعلی افزایش می‌یابد.

راستاد ادامه داد: یکی از این پایانه‌ها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت یکی دیگر آغاز شده و پایانه سوم هم از حدود سه ماه آینده با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره این سه پایانه گفت: کیفیت نگهداری کالا‌های اساسی از جهت اتصال سیلو‌ها با پایانه‌های مخصوص پهلوگیری کشتی‌های فله بر و حمل کننده کالا‌های اساسی از شرایط بهتری برخوردار خواهد شد.

راستاد تاکید کرد: مشابه این سیلو‌ها در بندر چابهار نیز با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده که روند مطلوبی دارد و در بندر شهید رجایی هم ساخت پایانه مکانیزه غلات در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار