رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد؛

خراسان رضوی اولین پایگاه تاسیس قرارگاه مواسات در کشور

سیدمرتضی بختیاری گفت: حضور مردم در طرح مواسات و همدلی یکی از عنایت‌های الهی است و خراسان رضوی پیشگام تاسیس قرارگاه مواسات و همدلی شد تا به عنوان یک الگو در کشور اجرایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی و نیکوکاری قرارگاه مواسات و همدلی در مهدیه شهر مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان سال گذشته فراخوان مواسات و همدلی را صادر کردند و دنیا فکرش را هم نمی‌کرد در شرایط شیوع کرونا در کنار تحریم‌های ظالمانه و تکانه‌های شدید اقتصادی که شکل گرفته بود مردم به یاری یکدیگر بشتابند.

او افزود: ما در پرتو جایگاه ولایت فقیه توانستیم عزت و عظمت خود را در دنیا به اثبات برسانیم.


بیشتر بخوانید


آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی فرمانده قرارگاه مواسات و همدلی در خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: جریان مواسات و همدلی در کشور، حرکتی بود که به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد و این حرکت نمونه‌ای از جامعه مهدوی را به نمایش گذاشت.

او افزود: روزی که امام زمان (عج) حاکمیت اسلام را در دنیا توسعه دهند همه به فکر تامین زندگی مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر هستند که در جامعه مهدوی شکل می‌گیرد و در موضوع مواسات و همدلی که از سوی رهبر انقلاب بیان شد یک گفتمان عظیمِ ماندنی ایجاد کرد.

فرمانده قرارگاه مواسات و همدلی در خراسان رضوی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان ادامه داد: سعی شود تا در ماه رمضان امسال، کمک‌های مواسات و همدلی سال گذشته چندبرابر و بیشتر شود.

حبیب الله آسوده رئیس کمیته تامین و مشارکت‌های مردمی قرارگاه مواسات و همدلی خراسان رضوی نیز گفت: مردم خراسان رضوی در همان روز‌های آغازین فراخوان رهبر انقلاب مبنی بر مشارکت برای رفع نیاز‌های مردم به واسطه شیوع کرونا، پیشگام این موضوع شدند و بر همین اساس نخستین قرارگاه مواسات و همدلی در کشور با مدیریت نماینده ولی فقیه در این استان ایجاد شد.

او افزود: ۱۸ نهاد دولتی در چهار کمیته این قرارگاه شامل توزیع، اطلاع رسانی، سلامت و تامین حضور دارند تا نیاز‌های مردمی با هماهنگی بیشتر مرتفع شود.

کمیته تامین و مشارکت‌های مردمی قرارگاه مواسات و همدلی خراسان رضوی ادامه داد: حضور ۸۰ درصدی مردم در این عرصه حماسه ساز بود به طوری که از نیمه شعبان سال گذشته تا کنون بیش از ۲۰ میلیون بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی و مراکز خیریه با همکاری سایر نهاد‌های وابسته تهیه و بین محرومان توزیع شد.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار