عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی مطرح کرد؛

انباشت قوانین ناکارآمد و مخل، بار مضاعف بر شانه‌های اقتصاد و تولید

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان، با انباشتی از قوانین ناکارآمد و مخل مواجه هستند و با وجود فشار‌های بیرونی، بار مضاعفی را بر دوش فعالان این بخش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مریم سراج احمدی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سالهای اخیر، شعار سال هر بار به نوعی مسئله اقتصاد را نشانه رفته و این تاکید رهبر معظم انقلاب بر انتخاب مجموعه‌ای از عناوین اقتصادی که بخشی نیز بر اهمیت حمایت از تولید داخلی تمرکز دارد، تایید این مسئله است که اقتصاد اثرات مهمی بر شئون مختلف زندگی آحاد جامعه دارد.


او افزود: برای ترمیم شکاف‌ها و عبور از چالش‌هایی که اقتصاد کشورمان امروز به آن دچار شده، مهم‌ترین اقدام باید حمایت از تولید و کارآفرینی باشد.


عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اشاره ای به موانعی کرد که سال‌هاست پیش روی بخش‌های مولد قرار دارد و امتیازی برای فعالیت‌های سوداگرانه و غیرمولد ایجاد کرده و ادامه داد: وقتی تولیدکننده در هر گامی که بر می‌دارد، با حجمی از قوانین ناکارآمد و چه بسا مخل مواجه می‌شود و یا کارآفرین برای پیشبرد برنامه یا اخذ مجوزی، به چالش موازی کاری دستگاه‌های اجرایی گرفتار می‌آید، دیگر نمی‌توان از رونق یا جهش سخن به میان آورد.


بیشتر بخوانید



سراج احمدی بیان کرد: اگر نیت به اصلاح‌گری است، باید روان‌سازی و تسهیلگری، اولویت قانونگذار، مجری قانون و ناظر آن باشد.


او تصریح کرد: مشکلاتی که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی از آن به دفعات سخن گفته اند، در استان‌ها و شهرستان‌ها به مراتب بیشتر و دشوارتر است، چون هر پیگیری، با این بهانه مواجه می‌شود که استان از اختیارات کافی برخوردار نیست و موضوع به مرکز مربوط می‌شود.


عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: اگر مسئولان عزم خود را برای تحقق شعار امسال جزم کرده‌اند، باید در یک اقدام اساسی موضوع تفویض اختیار به مدیران استانی و شهرستانی را در اولویت قرار دهند. از سوی دیگر، زیرساخت‌های دولت الکترونیک باید تکمیل شود تا کمترین زمان از فعالان اقتصادی برای پیگیری امور جاری در ادارات صرف گردد و همه این‌ها می‌تواند به تسهیلگری بیشتر و بهتر منجر گردد.


سراج احمدی بر اهمیت ترویج و ترغیب به سرمایه گذاری تولیدی تاکید و اظهار کرد: جز با بهبود محیط کسب و کار و ارتقاء شاخص‌ها در این بخش، نمی‌توان انگیزه برای سرمایه گذاران به جهت ورود به عرصه‌های مولد، فراهم کرد، اگر مانع زادیی در معنای کلمه انجام بگیرد، قطعا سرمایه ها، سمت و سوی بخش‌های بهره ور میل خواهند نکرد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار