جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا جزئیات محدودیت‌های کرونایی در استان را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور با اشاره به وضعیت بحرانی استان فارس و قرمز و نارنجی شدن اغلب شهر‌های استان، گفت: با توجه به شرایط پیش آمده محدودیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود، اما هنوز درباره تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تصمیمی گرفته نشده است.

او افزود: در صورتی که شرایط به گونه‌ای که پیش رود که مجبور به تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شویم این تصمیم با هدف حفظ سلامتی مردم اتخاذ و اعلام می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: عدم تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به این دلیل است که با تعطیلی مترو و اتوبوس افراد آسیب‌پذیر متحمل ضرر و زیان می‌شوند، اما اگر مردم شیوه نامه‌ها را رعایت نکنند ناوگان هم تعطیل می‌شود که ظرف چند روز آینده درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

قاسم‌پور درباره فعالیت اصناف در استان فارس نیز عنوان کرد: پاساژ‌های سر باز و سربسته، بازار‌های سرپوشیده، مراکز خرید و فروش، بازار‌های موقت و بازار‌های محلی جز مشاغل طبقه دوم حساب می‌شوند که در وضعیت قرمز باید تعطیل باشند، اما در وضعیت نارنجی می‌توانند فعالیت کنند.

او درباره فعالیت دستفروشان نیز تصریح کرد: فعالیت این قشر نیز شامل بازار‌ها و مراکز خرید است و شهرداری، سازمان صمت و سایر دستگاه‌های متولی باید نظارت کنند تا این مشاغل تعطیل شوند همچنین آرایشگاه‌های مردانه و زنانه نیز در شرایط کنونی باید تعطیل شوند.

قاسمپور با تاکید بر جدی بودن نظارت‌ها گفت: نظارت‌ها بر همه گروه‌های شغلی در حال انجام است، اکیپ‌ها جدی‌تر کار نظارت بر فعالیت مشاغل را انجام می‌دهند و با متخلفان برخورد و مشمول جریمه یا پلمب می‌شوند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: برای فعالیت مراکز گردشگری در حال حاضر برای تعطیلی ابلاغی نیامده، اما باید رعایت اصول بهداشت در اماکن گردشگری انجام شود.

او با بیان اینکه در ایام نوروز هم شیوه ناه‌ها در این اماکن رعایت شده است، تصریح کرد: امسال مسافر چندانی در نوروز نداشتیم و حدود ۸۰ درصد هم بازدید‌ها از اماکن تاریخی کاهش داشته است.

قاسم‌پور درباره فعالیت مراکز تهیه و تولید مواد غذایی اعم از رستوران‌ها و شیرینی‌پزی‌ها و ... نیز گفت: این گروه فقط به صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند، اما در وضعیت نارنجی می‌توانند به صورت پذیرش مشتری نیز فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.