جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای شیراز و فارس، چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ با امضای استاندار فارس به ستاد ملی کرونا ارایه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور گفت: با توجه به شروع موج چهارم شیوع بیماری کرونا و سیر صعودی بی سابقه این بیماری و وضعیت استان فارس، این پیشنهاد به وزیر کشور، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی داده شد که فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و عمرانی به جز حوزه تولید به مدت ۲ هفته متوقف شود، ادارات نیز فعالیت خود را به حداقل ممکن کاهش دهند و بر تردد‌ها و تجمع‌ها جرایم سنگین تری اعمال شود.

او ادامه داد: جلسه ستاد استانی کرونا پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ برگزار و در خصوص تعطیلی مترو شیراز از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ و محدود شدن فعالیت اتوبوسرانی نیز تصمیم گیری خواهد شد.

قاسم‌پور اضافه کرد: آماده باش کامل به همه ادارات، نهادها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و بخش خصوصی داده شده است.

معاون استاندار فارس حجم مراجعان به مراکز درمانی را طی ۲۴ ساعت گذشته بسیار بالا توصیف کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته قریب به سه هزار نفر مشکوک به ابتلا به کرونا به ۴۴ مرکز درمانی سراسر استان مراجعه کردند که این آمار بی سابقه بوده و در این زمینه رکوردی جدید زده شده است.

او با بیان اینکه آمار‌های کرونایی با شیب بسیار تندی رو به افزایش است و اغلب بیماران نیز به نوع انگلیسی مبتلا هستند، گفت: بیش از ۸۰۰ تخت طی چند روز اخیر به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه شده است.

قاسم پور با بیان اینکه بخش حمل و نقل عمومی استان هنوز تعطیل نشده، ولی اگر ناگزیر باشیم برای کمک به حفظ سلامت مردم این کار بزودی انجام خواهد شد اظهار داشت: احتمالا شرایط به گونه‌ای پیش رود که سختگیری، محدودیت‌ها و بازرسی‌ها طی روز‌های آینده تشدید شود، زیرا هیچ راهکاری برای کنترل موج چهارم به جز اعمال محدودیت وجود ندارد.

او در خصوص ورود و خروج مسافران به شهر‌های فارس نیز گفت: مبنا ورود و خروج خودرو‌ها رنگ بندی هر شهرستان است و ورود پلاک‌های غیر بومی به شیراز و شهر‌های قرمز استان و همچنین خروج پلاک‌های بومی از این شهر‌ها نیز ممنوع است.

معاون استاندار فارس در پاسخ به سوالی در خصوص باز بودن اغلب مراکز تجاری شیراز نیز گفت: بعضی واحد‌های تجاری طی ۲۴ ساعت گذشته به اخطار‌ها تمکین نکرده اند که اگر کماکان به این اخطار‌ها بی توجه باشند در روز‌های آینده پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.