رئیس جمهور روسیه، انتخاب دیاز کانل را به عنوان رئیس حزب کمونیست کوبا تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، انتخاب میگوئل دیاز- کانل، همتای کوبایی خود، به عنوان رئیس حزب کمونیست کوبا را تبریک گفت و بر مشارکت استراتژیک دوجانبه تاکید کرد.

روز دوشنبه، نمایندگان حزب کمونیست دیاز کانل را به عنوان دبیر اول کمیته مرکزی انتخاب کردند. او جایگزین رائول کاسترو شد که هفته گذشته بازنشستگی خود را از قدرت اعلام کرده بود.

در پیام پوتین که توسط کرملین منتشر شد، آمده است: "آقای دیاز-کانل عزیز، لطفاً صمیمانه ترین تبریکات من را برای انتخاب شما به سمت دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا قبول کنید."

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که تصمیم نمایندگان تأییدی بر قابلیت سیاسی دیاز کانل و نیز به رسمیت شناختن شایستگی‌های وی برای کوباست.

پوتین گفت: "ما از همکاری استراتژیک خود با کوبا بسیار خرسندیم و خواهان گفتگوی دو جانبه سازنده و همکاری چند جانبه سودمند برای منافع دو کشور هستیم."

حزب کمونیست حاکم در کوبا روز دوشنبه، میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور ۵۷ ساله این کشور را به عنوان جانشین رائول کاسترو و به عنوان دبیر اول این حزب انتخاب کرد.

پیشتر رائول کاسترو، رئیس جمهور سابق کوبا در تاریخ ۲۸ فروردین ماه از تصمیم خود برای کناره گیری از ریاست حزب کمونیست این کشور خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار