هزینه‌های هنگفت سفرهای خارجی وزیر نیروی دریایی دولت ترامپ

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که وزیر نیروی دریایی این کشور در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، هزینه هنگفتی را خرج سفر‌های خود کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی یواِس‌اِی تودی نوشت، «کِنِت برایت‌وِیت» وزیر نیروی دریایی سابق آمریکا ظرف ۸ ماه پایانی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور نزدیک به ۲.۴ میلیون دلار برای ۲۲ سفر داخلی و خارجی به مقصد کشور‌هایی ازجمله انگلیس، نروژ، بحرین، هند، ایتالیا و ژاپن صرف کرده بود.

یواِس‌اِی تودی فاش کرد این وزیر سابق دولت ترامپ، فقط در یک مورد از این سفرها، به «وِیک آیلند» جزیره مرجانی کوچکی در اقیانوس آرام سفر کرده بود که به گفته سخنگوی نیروی دریایی آمریکا هیچ نیروی نظامی و پایگاهی در آن مستقر نیست. مدیر اجرایی «پروژه نظارت بر دولت»، سفر او به این جزیره را «سوءاستفاده پرهزینه از قدرت» توصیف کرد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از دو مقام در وزارت دفاع آمریکا نوشت، این سفر‌ها در حالی صورت گرفته است که اکثر مقامات ارشد دولت، به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی اجازه سفر نداشته‌اند.

این درحالی است که برایت‌ویت فقط ۲۴ هزار دلار از پول دولت آمریکا را برای سفر به هاوایی به همراه خانواده و تماشای بازی فوتبال نظامیان صرف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار