مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۵ خانه هلال سال گذشته در مناطق روستایی این استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،میر بهاالدین  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

او ادامه داد: هدف اصلی از توسعه خانه‌های هلال، برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات در شهرستان‌ها و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیرو‌های امدادی هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود سال گذشته۱۷۴ خانه هلال در استان افتتاح شود که با پیگیری‌های انجام شده تعداد آن‌ها به ۱۸۵ خانه ارتقا یافت.

او افزود: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده فردا همزمان با سراسر کشور از مجموع پنج هزار و ۴۰۰ خانه هلال به صورت ویدئوکنفراسی توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شود که سهم سیستان و بلوچستان ۲۸ خانه هلال است.

میر بهاالدین گفت: هم‌اینک پنج هزار و ۲۳۶ نفر عضو امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان هستند که در قالب ۳۰۰ تیم در سوانح و حوادث به هم استانی‌های گرامی خدمات ارائه می‌دهند.

او بیان کرد: سال گذشته شاهد امدادرسانی نیرو‌های جمعیت هلال احمر در ۴۰۸ حادثه در سیستان و بلوچستان بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: ۶۵۴ تیم عملیاتی این جمعیت سال گذشته در حوادث رخ داده به ۲۷ هزار و ۱۴۴ آسیب دیده در ۴۰۸ حادثه خدمات امدادی ارائه دادند.

او تصریح کرد: همچنین ۸۱۷ نفر نیز پارسال توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند.

میربهاء الدین گفت: نیرو‌های این جمعیت همزمان با شیوع کرونا اقدام به توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی و بهداشتی به گروه‌های آسیب دیده از کرونا کردند.

او افزود: همچنین چهار هزار بسته معیشتی و بهداشتی نیز در قالب طرح پویش مادر در سیستان و بلوچستان توسط هلال احمر توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع هشت هزار ماسک و ویزیت رایگان ۲ هزار و ۹۸ بیمار در قالب کاروان‌های سلامت را از دیگر اقدامات سال گذشته نیرو‌های این جمعیت در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار