رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور

پارک فناوری دیجیتال مشهد قابلیت تولید و صادرات محتوای دیجیتال را دارد

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: تولید و صادرات محتوای دیجیتال پارک فناوری مشهد، زمینه ساز اقتدار ایران در دنیا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا صدیق دامغانی رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک بازدید کرد تا مراحل استقرار تیم‌های استارتاپی در این مرکز را مورد بررسی قرار دهد.

او افزود: ایجاد مرکز نوآوری محتوای دیجیتال مشهد گام اول ایجاد این شبکه است و امیدوارم که اجزای دیگر این شبکه در استان‌های سمنان، تهران و البرز نیز شکل گیرد.


رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ایجاد شبکه تولید محتوای دیجیتال را یکی از ماموریت‌های اصلی وزارت ارتباطات خواند و ادامه داد: این پارک می‌تواند زمینه تولید و صادرات محتوا را فراهم آورد.

صدیق با اشاره به پارک‌های فاوا بیان کرد: پارک‌های فاوا نهاد‌های دولتی‌ای هستند که صدای بخش خصوصی را می‌رسانند و موجب رشد اقتصادی و گسترش تکنولوژی می‌شوند.

او تصریح کرد: مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک اولین پارک ملی و بین‌المللی منطقه است که مجوز فعالیت منطقه‌ای هم دارد و امیدوارم به‌زودی وارد بازار‌های منطقه‌ای نیز شود.

حمیدرضا بحرینی مدیرمرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک نیز در این بازدید با تاکید بر ضرورت بازارسازی و تجاری سازی گفت: از اهداف اصلی تاسیس این مرکز نوآوری می‌توان به تیم‌سازی در حوزه تولید محتوا که در بخش اکادمی مرکز صورت می‌گیرد، حمایت از تیم‌ها و شرکت‌های نوپا که در فرآیند شتاب دهنده مرکز انجام می‌گیرد و بازارسازی و تجاری سازی که در استارتاپ استودیو این مرکز متمرکز خواهد بود، اشاره کرد.

او این مرکز پیشرو را بستری جهت توسعه و رشد هدفمند صنایع خلاق محتوایی در سطح ملی دانست و افزود: با ایجاد هم افزایی در اکوسیستم تولید محتوای دیجیتال، می‌توان عرصه مطلوبی را برای بروز خلاقیت در افراد و تیم‌ها ایجاد کرد.


انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار