وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد با بیرون کشیدن اجساد دیگری از زیر آوار، شمار شهدای یازده روز نبرد به ۲۴۳ شهید افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (جمعه) اعلام کرد پس از بیرون کشیدن اجساد شماری دیگر از شهدا از زیر آوار، شمار شهدای ۱۱ روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه تا این لحظه به ۲۴۳ نفر افزایش یافته است.

به گفته رسانه‌ها، اجساد هشت شهید فلسطینی در منطقه القراره در شرق خان یونس و جسد یک کودک در تل الهوی از زیر آوار ناشی از حملات رژیم صهیونیستی بیرون کشیده شد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، ۶۶ نفر از شهدا کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر نیز سالخورده هستند. همچنین در این جنگ ۱۹۱۰ نفر زخمی شدند.

در این خصوص، سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در کنفرانس خبری ویژه گزارش وضع انسانی غزه پس از جنگ اعلام کرد: تعداد کودکان قربانی در نتیجه تجاوزات اسرائیل به غزه ۶۵ کودک بوده و همچنین ۵۴۰ کودک زخمی شده‌اند.

یونیسف گفت: بیشتر کودکان در خانه‌های خود کشته شده‌اند، در جایی که باید آن‌ها در امان باشند.

بر اساس آمار این سازمان، حدود ۱۰۷۰۰۰ نفر از جمله بیش از ۹۰۰۰ خانواده مجبور شده‌اند خانه خود را ترک کنند. حداقل ۵۰ مرکز آموزشی، ۲۰ مرکز بهداشتی و حدود ۵۰  درصد شبکه آب آسیب دیده است.

کابینه رژیم صهیونیستی ساعت ۲ صبح جمعه به وقت غزه آتش‌بس در غزه و شکست خود برابر مقاومت فلسطین را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ارواح پاک و مطهر و ملکوتی و بلند مرتبه جمیع صدیقین شهدای غزه مظلوم شاد و قرین رحمت الهی خداوند جل جلاله باد .
برای شادی ارواح مطهر شهدای غزه بفرستیم برایشان رحم الله من یقرا الفاتحه مع اخلاص و صلوات . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار