رییس سازمان ملی استاندارد در قزوین گفت: با ارتقای کیفیت کالا‌ها می‌توان جایگاه برند تولیدات داخلی را بهبود بخشید.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  شریعتی رییس سازمان ملی استاندارد در بازدید از دو واحد تولیدی در استان  با بیان اینکه با ارتقای کیفیت می‌توان جایگاه برند تولیدات داخلی را بهبود بخشید افزود: سازمان ملی استاندارد پشتیبانی از تولید و رعایت حقوق مصرف کنندگان را به شکل توامان پیش می‌برد.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: تحریم‌های ظالمانه موجب شده اند تا از استاندارد‌های ۸۵گانه جهانی خودروسازی، ۹مورد در صنایع خودرویی کشور اجرایی نشوند که البته امیدواریم به زودی شاهد رفع این مانع باشیم.

او اضافه کرد: تلاش داریم با پیگیری دولت به عضویت انجمن جهانی قوانین و مقررات گذاری استاندارد خودرو‌ها در سطح جهان دست یابیم تا استاندارد‌های جدید این صنعت را همگام و همزمان با دنیا در صنایع خودروسازی کشور اجرا کنیم.

شریعتی افزود: سایر استاندارد‌ها مورد توجه صنعت خودروسازی در کشور است و سازمان ملی استاندارد با جدیت رعایت و اجرای آن‌ها را در صنایع خودرویی کشور در دستور کار قرار داده است.

این مسوول همچنین خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات استاندارد دست و پاگیر و مانع تولید نیستند بلکه کیفیت کالا‌ها را تضمین می‌کنند و تضمینی برای حضور کالا‌ها در بازار‌های داخلی و خارجی هستند.

وی با بیان اینکه رعایت کیفیت کالا‌ها برای صنایع باید به عنوان یک اصل انکارناپذیر محسوب می‌شود افزود: استاندارد حداقل‌های کیفیت و نه سقف کیفیت هستند و باید برای رضایت مصرف کننده همواره به شکل ارتقای کیفیت باشیم و برای اینکه تولیدات ما کیفیتی فراتر از استاندارد‌های تعیین شده باشند تلاش کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین گفت: در راستای کمک به تحقق شعار سال در شورای عالی استاندارد به دنبال تسهیل در ارایه خدمات به صنایع و تولیدکنندگان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به برون سپاری فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد به ۲هزار و ۸۰۰آزمایشگاه همکار در سطح کشور، گفت: همچنین از ظرفیت شرکت‌های بازرسی و ارزیابی انطباق استاندارد استفاده می‌کنیم و اصرار داریم تا از توان بخش خصوصی برای ارایه خدمات به بخش تولید و پیشبرد وظایف خود به شکل حداکثری استفاده و وظایف غیرحاکمیتی خود را به این بخش واگذار کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد از تلاش سازمان ملی استاندارد برای تقویت نیروی انسانی اداره کل استاندارد قزوین با توجه به تنوع و حجم بالای صنایع این استان خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار