مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: یک دستگاه‌ ضدعفونی کننده در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است.

علی بهشتی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستگاه‌ ازن ژنراتور اظهار کرد: گاز اوزون در شرایط طبیعی، زمانی که رعد و برق و یا ساقعه‌ای اتفاق می‌افتد تولید می‌شود و در شرایط مصنوعی چنانچه ملکول O۲ یا اکسیژن تحت تاثیر میدان‌های الکتریکی با ولتاژ بالا قرار بگیرد ابتدا به ۲ اتم منفی و هر کدام از اتم‌های آزاد، نوزاد با پیوند به  O۲ ملکول O۳ را تشکیل  و گاز اوزون را به وجود می آورد که در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است.

او افزود: گاز اوزون به عنوان قدیمی‌ترین ضدعفونی کننده تجاری موجود در دنیا شناخته شده و جایگزین مناسبی بجای مواد ضدعفونی کننده پر خطر و شیمیایی همانند کلر، فرمالین، پرمنگنات و فرمالدئید است که در صنعت متاسفانه به وفور از آن استفاده می‌شود. در کشور‌های توسعه یافته به دلیل سرطان زا بودن مواد شیمیایی، استفاده از آن‌ها ممنوع است و گاز اوزون بدون نیاز به ماده اولیه که اکسیژن موجود در هوا است و باقی مانده مواد شمیایی که یک گاز ناپایداری بوده بعد از بیست دقیقه، مجدد به اکسیژن تبدیل می‌شود. با استفاده از این دستگاه توانستیم گامی بزرگ در پیشگیری از سرطان برداریم.

بهشتی بیان کرد: از دستگاه ازن ژنراتور به عنوان ضدعفونی کننده غیر شیمیایی در صنعت و در بخش‌های مختلفی مانند ضدعفونی کردن آب، ضدعفونی کردن پساب‌ها در حوزه کشاورزی، صنایع غذایی، لبنی، بسته بندی، استخر‌های شنا، استخر‌های پرورش ماهی و الخصوص در مرغداری‌ها و سرد خانه‌ها استفاد می‌شود. از دستگاه اوزون آیزر علاوه بر بخش‌های خانگی برای ضدعفونی کردن وسایل خانگی در بیمارستان‌ها نیز از آن استفاده می‌شود.

او با اشاره به دستگاه اوزون آیزر ادامه داد: اوزون آیزر دستگاهی است که با استفاده از بیست و یک درصد اکسیژن موجود در هوا، نه تنها گاز اوزون در غلظتی که در معرض استنشاق قرار بگیرد مشکلی برای انسان ایجاد نمی‌کند بلکه مجدد گاز اوزون تولید می‌کند و برای ضد عفونی کردن میوه، سبزیجات، گوشت مرغ، گوشت ماهی، هوای منزل، سرویس بهداشتی و اماکن دیگر استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: کشور‌های هلند، آمریکا، کانادا، آلمان، انگلیس به این فناوری دست یافتند و ایران این دستگاه هارا به کشور‌های عراق، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، گرجستان، صادر کرده و ارز آوری خوبی برای کشور داشته است. دستگاه‌های ازن ژنراتور و اوزون آیزر علاوه بر اینکه در داخل کشور استقبال کننده‌های زیادی دارد، کشور‌های اروپایی و دیگر کشور‌های همسایه نیز صادر شده و تمامی استاندارد‌های لازم را اخذ کرده است. پتنت این فناوری از کشور آلمان اخذ شده است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نهایت از ته اعماق وجود عاشق دستاوردهای جدید هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۱۱:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
بی نهایت
سلام و صلوات خدا بر دانشمندان شرکت های دانش بنیان آفرین به شما بروید دنبال اختراعات بی نهایت سخت تر
آخرین اخبار