معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

کرونای هندی هنوز به مشهد نرسیده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه تا الان مورد مثبتی از کرونای هندی در مشهد و خراسان رضوی گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان اول معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونای هندی هنوز به مشهد نرسیده است،گفت:  ۳۰ تا ۴۰ نمونه پی سی آر مثبت را برای بررسی به تهران فرستادیم و از این میان، هیچ مورد مستندی به کرونای هندی گزارش نشده است.

او با بیان اینکه موارد این گونه، برای تشخیص قطعی به انستیتو پاستور و دانشکده بهداشت تهران ارسال می‌شود، افزود: تشخیص قطعی را باید این مراکز به ما به عنوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کنند.

محمدجعفر صادقی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد فقط ۶ مورد مشکوک به کرونای هندی یافت شد که از این موارد تست گرفته شد و نتیجه آزمایش‌های کرونای هندی این ۶ مورد منفی بود.

او با بیان اینکه واکسن‌های موجود اکنون انواع کرونا را پوشش می‌دهند، افزود: با تزریق واکسن اگر در موارد نادر ابتلا هم ایجاد شود، کار بیمار به بستری و آی سی یو منتهی نمی‌شود.


بیشتربخوانید


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره موارد مشکوک به ویروس کرونای هندی، ادامه داد: در این موارد تماس با یک کارگر هندی باعث تردید در ابتلا به کرونای هندی شده بود.

صادقی با بیان اینکه اکنون تزریق واکسن به سنین ۷۰ سال به بالا ادامه دارد، بیان کرد: البته اگر از این گروه سنی، شهروندی بیش از ۷۰ سال سن داشته و از واکسیناسیون جا مانده باشد نیز می‌تواند با مراجعه به مراکز منتخب برای تزریق واکسن کرونا اقدام کند.

تزریق واکسن کرونا به بیش از ۱۵۰ هزار نفر در مشهد

او تصریح کرد: تا ۴ خرداد تعداد ۱۵۲ هزار و ۸۶۲ نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن تزریق کردند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن منظم دست ها، حضور نیافتن در هرگونه تجمع و نرفتن به سفر‌های غیرضروری همچنان مهم‌ترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا، حتی نوع جهش یافته آن است.

 

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار