ضرورت دستیابی به استاندارد‌های بین المللی در حوزه محیط زیست

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: هدف گذاری برای حرکت به سمت استاندارد‌های بین المللی باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امین مقدم، معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت شهر‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی گفت: با از بین رفتن بیماری کرونا، بازدید گردشگران داخلی و خارجی در یزد آغاز می‌شود و به این ترتیب اولویت دادن به استاندارد‌های بین المللی ضروری است.

او افزود: حساسیت نسبت به محیط زیست و حفظ منابع در پیشینه ذهنی و تربیتی ما نیز وجود دارد و گذشتگان ما نیز به این امر اهتمام داشته اند.

امین مقدم با اشاره به اقداماتی که در زمینه اصلاح فرآیند تولید، حمل و دفع زباله صورت گرفته ادامه داد: در تلاش هستیم تا با استفاده از به روزترین امکانات، کاهش تولید زباله در واحد‌های مسکونی ترویج شود.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد اظهار کرد: با استفاده از دانش و تخصص تیم ۲۰ نفره و با حمایت ساختار‌های آکادمیک شهری کاهش تولید زباله به روزانه ۳۰۰ گرم در طول سه سال آینده در دستور کار قرار دارد.

او افزود: به این ترتیب هدف ما این است که در سه سال آینده دفع زباله در یزد صورت نگیرد و در صورت تحقق این هدف شهر یزد جزو معدود شهر‌هایی خواهد بود که دفع زباله ندارد.

امین مقدم در پایان گفت: همچنین فرآیند نگه داری درختان با استفاده از دانش توموگرافی و بهره گیری از گیاهان کم آبخواه به صورت غالب در فضای سبز شهری از دیگر اقدامات در حال انجام است.

ارزشمند بودن سرمایه‌گذاری در حوزه محیط زیست

نیکنام، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد نیز گفت: پیشتر، اقدامات مربوط به حوزه محیط زیست به دلیل هزینه بر بودن غالبا مورد اغفال واقع می‌شد، در حالیکه امروزه تلاش‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

او افزود: خوشبختانه امروز بسیاری از آرمان‌ها در حوزه محیط زیست تحقق یافته و هر چند نمی‌توان مدعی بود که این اقدامات بی نقص است، اما می‌توان ادعا کرد که گام بزرگی برداشته شده است.

نیکنام ادامه داد: در حال حاضر ما در چند قدمی بهره برداری از زباله و تولید کمپوست هستیم و سگ‌های ولگرد که زمانی معدوم سازی می‌شدند امروزه در کمپ نگه داری می‌شوند که این اقدامات گواه بر اهتمام مسئولان شهر به مسائل زیست محیطی است.

انتهای پیام/و

برچسب ها: محیط زیست ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.