ملونی گفت:در دوران کرونا شرکت‌های کوچک و متوسط زیادی فعالیت خود را آغاز کردند و معاونت علمی و فن آوری از ۴۵۷ کسب و کار آسیب دیده نو پا حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم ملونی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین اظهار کرد: در معاونت علمی ریاست جمهوری با همکاری بخش‌هایی مثل وزارت بهداشت اقداماتی انجام شده است و امیدوار هستیم با سازمان استاندارد هم به تعاملاتی بهتر از گذشته دست پیدا کنیم. معاونت علمی ۳ سیاست و راهکار اجرایی را در برنامه‌های اصلی خود قرار داده که شامل طراحی‌های حمایتی و توسعه‌ای می شود. در دوران درگیری با ویروش کرونا اقلام تولیدی به ۳ گانه پیش بینی، تشخیص و درمان طبقه بندی شده است.

او بیان کرد: معاونت علمی حمایت ویژه‌ای از تولید واکسن داشت و با انستیتو پاستور همکاری‌های زیادی داشتیم. در تولید کیت‌های تشخیص و توسعه تولید دارو‌های ضد ویروس هم معاونت علمی فعالیت زیادی داشت. برای اولین بار ماسک در کشور تولید شد در حالی که پیش از این از طریق واردات برای کشور تامین می‌شد. محصولاتی که برای اولین بار در کشور تولید شده است شامل سامانه‌های پرتو دهی، تجهیزات تنفسی و موارد بسیاری می شود که به همراهی سازمان استاندارد برای تدوین استاندارد تولید و اندازه گیری عملکرد برای کالیبراسیون احتیاج دارد.

ملونی گفت: معاونت علمی در تولید واکسن همکاری های مشترک زیادی داشت و سازمان استاندارد هم می‌تواند در این مسیر با واحد‌های تولید واکسن همراه شود. در دوران کرونا شرکت‌های کوچک و متوسط زیادی فعالیت خود را آغاز کردند و معاونت علمی از ۴۵۷ کسب و کار آسیب دیده نو پا حمایت کرد. ایجاد شتاب دهنده‌های تخصصی در حوزه‌های استاندارد هم از جمله محل‌های مناسب برای همکاری معاونت علمی و سازمان ملی استاندارد است و امیدوار هستیم برنامه ها و طرح ها در این حوزه و در راستای توسعه محصولات دانش بنیان تدوین شود.

ملونی مدیر دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی با اشاره به ایجاد پویش کرونا پلاس در معاونت علمی و حمایت از ۳۵۵ طرح در این حوزه گفت: کسب و کار‌های دیجیتال در زمان بروز کرونا توسعه زیادی پیدا کردند و معاونت علمی هم برای کاهش تعاملات مستقیم افراد اقداماتی را انجام داده است. در حوزه درمان و در تولید تجهیزات اقداماتی انجام شده و هنوز نیاز به توجه بیشتر وجود دارد. در حوزه تولید کیت هم شرکت‌های زیادی وارد فرایند تولید شده اند. در تولید مواد ضد عفونی کننده و ماسک هم رشد چشمگیری در تولید داشتیم و واحد‌های زیادی برای اولین بار شروع به تولید کردند. تمام این محصولات نیاز به اندازه گیری و تعریف استاندارد دارند تا با همراهی سازمان ملی استاندارد به رقابت در سطح بین‌المللی بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار