سبحانی‌فر:

۴۰ درصد مرسولات پستی کشور خرید‌های اینترنتی است

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: مبادلات اینترنتی بخش زیادی از فعالیت پست کشور را شامل می‌شود و هم‌اکنون ۴۰ درصد از مرسولات پستی مربوط به خرید‌های اینترنتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران  در حاشیه رونمایی از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در طبقه چهارم پست مرکزی خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی خرید‌های اینترنتی بخش قابل توجهی از ترافیک پستی کشور را به لحاظ حجمی تشکیل می‌دهد و بر این اساس زیرساخت‌های لازم برای ارسال مرسولات پستی ناوگان درون شهری پست به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.


او افزود: از این بابت ۴۰۰ دستگاه وانت و ۴۰ دستگاه کامیون خریداری شده است و بعضا از رهسپاری قطار هم برای ارسال مرسولات بهره برده ایم.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران هوشمندسازی خدمات و فرآیند‌های پستی را از اهداف مورد تاکید پست جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: به همین منظور ۶ مرکز هوشمند مکانیزه در کشور راه‌اندازی شده است که ۲ مرکز هوشمند تا آخر تیرماه امسال در مشهد افتتاح خواهد شد.


سبحانی فر توجه به تجارت الکترونیک و راه اندازی دی بازار و روستابازار را از دیگر اقدامات انجام شده در مسیر هوشمندسازی پست برشمرد و بیان کرد: با تحقق هوشمندسازی، افراد می‌توانند تحویل بسته‌های پستی توسط موزعان را از طریق اپلیکیشن نصب شده روی موبایل خود به طور مرتب رصد کنند.


او تصریح کرد: با کاهش مدت زمان ارسال بسته‌های پستی از طریق اصلاح فرآیند‌های توزیع بین استانی که قبلا در تهران متمرکز بود، کیفیت خدمات پست و کاهش زمان تحویل مرسولات کاهش یافته و بدین ترتیب بار ترافیکی و استقبال مردم از این خدمات در حال افزایش است.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار