رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بنیاد نخبگان در استان ۴۷۵ نخبه دارد که از تسهیلات و حمایت‌های این بنیاد بهره مندمی شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، احمدی زاده رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: بنیاد نخبگان در ابتدای افتتاح در سال ۸۹، ۲۴ نخبه داشت که هم اکنون به ۴۷۵ نفر رسیده است.

او افزود: این افراد شامل ۵۶ نفر رتبه‌های برتر کنکور‌های سراسری و آزمون‌های جامع و ۳۰ نفر المپیاد‌های دانش آموزی و دانشجویی و ۳۰ نفر جشنواره‌های مورد حمایت بنیاد و ۶۰ نفر از برگزیدگان طرح احمدی روشن و ۶ نفر استادیاران جوان و ۱۱۳ برگزیدگان جوایز تحصیلی و ۶۳ نفر مخترع سطح ۳ و ۵ نفر برگزیدگان مسابقات ملی مهارت و ۱۱۴ نفر حائز تسهیلات نظام وظیفه تخصصی هستند.

احمدی زاده افزود: از جمله تسهیلات و حمایت‌های بنیاد نخبگان استان می‌توان به معرفی ۵۰ نفر به بنیاد نخبگان نیرو‌های مسلح جهت معافیت سربازی، ۵ جایزه دانش آموختگی برتر و استادیاران جوان، ۱۱۳ جایزه تحصیلی به دانشجویان، ۳۰ جایزه دانش آموزی المپیادی برتر استان، ۸۰ فقره وام مسکن ۱۵۰۰ میلیون ریالی تصویب شده، معرفی ۳۵ طرح جهت تجاری سازی در جشنواره‌های بنیاد، معرفی بیش از ۳۰ نفر از مخترعین به پارک علم و فناوری جهت دریافت تسهیلات اشاره کرد.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی ادامه داد: تسهیلات بنیاد نخبگان به دو دسته دانش آموختگان و دانشجویان تقسیم می شوند که در تسهیلات دانشجویی می‌توان به مواردی، چون جوایز تحصیلی و طرح شهید احمدی روشن اشاره کرد که هر کدام در دوره یک سال تحصیلی به فرد اعطا شده و ثبت نام آن به صورت فراخوان عمومی صورت می‌پذیرد.

او گفت: در تسهیلات دانش آموختگان هم می توان به مواردی همچون پروژه به جای خدمت سربازی، بورس تحصیلی احدی در مقطع دکترا و تسهیلات جذب در موسسات علمی و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: بنیاد نخبگان در کارگروه پژوهش و فناوری استان عضو و دبیر کمیته شناسایی نخبگان و ایده‌های نو است و طرح‌های استانی در کمیته پژوهش استان یا ستاد توسعه خاوران را همراه سایر دستگاه‌ها با نخبگان تحت پوشش بررسی و یا نظارت می‌کند.

احمدی زاده افزود: طرح‌های مربوط به ستاد‌های توسعه فناوری زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم که معمولا ملی منطقه‌ای هستند، در ستاد‌های فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری که بعضا از سوی استان‌ها به آن‌ها ارسال می‌شود بررسی و پس از تصویب برای تامین اعتبار به معاونت علمی رئیس جمهور ارسال می‌شوند و در این رابطه استان چند طرح ملی در زمینه محصولات استراتژیک داشته است.

وی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات که نخبگان تحت پوشش می‌باشند باید بر اساس نیاز در سامانه سینا نام نویسی کنند.

انتهای پیام / ط  ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.