معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای قم:

راهداران جان باخته شهید خدمت محسوب شوند

بنی اسدی گفت:باید ترتیبی اتخاذ شود تا راهداران جان باخته در ماموریت‌ های اداری شهید خدمت محسوب شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم، عباسعلی بنی اسدی،معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم با اشاره به این که به‌منظور حمایت از خانواده‌های راهداران جان باخته در ماموریت‌های اداری، طرح اطلاق شهید خدمت به‌آنان، تسلیم هیئت دولت شده است، نسبت به تصویب و اجرایی شدن آن ابراز امیدواری کرد.

او گفت: طرحی به‌دولت پیشنهاد شده که در صورت تصویب، راهدارانی که مستقیما و در عملیات نگهداری و خدمت رسانی جاده‌ها هستند، در صورت جان باختن حین انجام وظیفه، شهید راه خدمت قلمداد شوند.

بنی اسدی با یادآوری این مهم که سالانه و به‌طور متوسط چهل تَن از عوامل راهدار در حین ماموریت‌های اداری در سطح راه‌ها جان خود را از دست می‌دهند بیان کرد: به‌همین میزان در طی سال شاهد مجروحیت و مصدومیت راهداران حین انجام وظیفه در سطح راه‌های مواصلاتی کشور هستیم.

او ادامه داد: با توجه به‌آن که خانواده‌های داغدار آن‌ها فاقد پشتوانه‌های مادی و معنوی می‌شوند و دولت و به‌طور اخص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچ گونه مجوزی جهت حمایت از آنان ندارد، طرح مذکور به هیئت دولت پیشنهاد شد که امیدواریم شاهد تصویب آن باشیم.

بنی اسدی در توضیحی مجمل در خصوص امکان و راهکار‌های تصویب این طرح عنوان کرد: با عنایت به‌تبصره یک ماده چهار قانون اصلاح اساسنامه بنیاد شهید و تبصره ذیل ماده یک قانون جامع خدمت رسانی به‌ایثارگران، تعیین مصادیق عملی شهید، مفقود الاثر، جانباز و آزاده در چهارچوب قوانین ستاد کل نیرو‌های مسلح تهیه و به‌تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

معاون راهداری قم در خاتمه ابراز امیدواری کرد با تصویب این طرح شاهد حمایت هر چه بیشتر از خادمان بی ادعای عرصه راه و خانواده‌های آنان باشیم. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار