معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم کارخانه‌های خراسان رضوی از سهمیه روغن خام طرح تنظیم بازار برای تولید روغن مورد نیاز خانوار افزایش یافته و در خرداد ماه امسال به پنج هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۹ هزار و ۷۰۰ تن روغن خام طرح تنظیم بازار سهمیه خانوار خراسان رضوی در خرداد ماه امسال بوده که از این میزان پنج هزار و ۸۰۰ تن برای تصفیه در اختیار کارخانه‌های استان قرار گرفت و بقیه به استان‌های دیگر فرستاده شد تا پس از تصفیه به خراسان رضوی اختصاص یابد.

او افزود: هم اکنون مشکلی در تامین روغن طرح تنظیم بازار خراسان رضوی وجود ندارد و هزار و ۷۰۰ تن روغن نیز به بخش صنف استان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: پیش از این ۹ هزار و ۷۰۰ تن شکر طرح تنظیم بازار برای بخش‌های صنف و صنعت به خراسان رضوی اختصاص یافته بود که توزیع شد، ۲ هزار و ۷۰۰ تن شکر طرح تنظیم بازار سهمیه بخش‌های صنف و صنعت استان ویژه خرداد ماه هم در حال توزیع است و دیروز نیز هزار و ۴۰۰ تن شکر طرح تنظیم بازار دیگر به بخش‌های صنف و صنعت خراسان رضوی اختصاص یافت. 


بیشتر بخوانید



اشرفی بیان کرد: ۲ هزار تن شکر طرح تنظیم بازار سهمیه خانوار خراسان رضوی نیز اختصاص یافته است و در صورتی که واحد‌های قندساز از مصرف این شکر برای تولید قند بهره نگیرند این میزان شکر به صورت بسته بندی شده یا به صورت فله در شبکه مورد نظر توزیع می‌شود. 

او تصریح کرد: پنج هزار و ۵۰۰ تن، سهمیه برنج طرح تنظیم بازار خراسان رضوی است که شامل برنج تایلندی، هندی و پاکستانی می‌شود که از این میزان ۱۶۰ تن پاکستانی به کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است تا بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی روند خرید گندم از داخل استان خراسان رضوی و تامین آن را مناسب دانست و تاکید کرد: گزارش‌های خرید گندم از کشاورزان به صورت مستمر به نشست‌های کارگروه تنظیم بازار استان ارایه می‌شود و نمایندگان راه آهن خراسان و اداره کل حمل و نقل استان در نشست کارگروه حضور می‌یابند تا بتوان از ظرفیت‌های آن‌ها برای تامین و حمل گندم بهره گرفت.

اشرفی اظهار کرد: توزیع گوشت مرغ طرح تنظیم بازار نیز شرایط مطلوبی در خراسان رضوی دارد و شرکت پشتیبانی امور دام استان اقدام به ذخیره سازی گوشت مرغ و منجمد کردن آن می‌کند و افزون بر این پیگیر جلب سهمیه استان از گوشت مرغ‌های منجمد وارداتی به کشور خواهد شد.

او افزود: اجرای طرح خرید دام عشایری در خراسان رضوی تداوم می‌یابد و گوشت حاصله ذخیره سازی و منجمد می‌شود و در صورت نیاز بازار به صورت گرم در شبکه طرح تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.