معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۶ طرح مهم راهسازی در این استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمید ربیعی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال بودن ۳۰ پروژه احداث راه اصلی در استان اظهار داشت: امسال ۶ طرح مهم راهسازی در این استان به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: کنارگذر شمالی شهرکرد، محور شهرکرد به بروجن (محدوده سفیددشت به فرادنبه)، فاز نخست زیرگذر بروجن، محور بروجن به لردگان، راه روستایی چهارطاق کیار به وستگان بروجن و چهارخطه نقنه ـ همگین در محور بروجن ـ دهاقان از جمله این راه‌ها به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


ربیعی با بیان این که اقدامات قابل توجهی در حوزه راهسازی در طول دولت یازدهم و دوازدهم در استان شکل گرفت؛ اضافه کرد: این عملکرد در افزایش طول بزرگراه‌های استان قابل توجه است.

او از دو برابر شدن طول بزرگراه‌های استان در طول هشت سال گذشته خبر داد و گفت: تا پایان دولت دهم ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود که این میزان تا پایان دولت دوازدهم به ۲۹۶ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

ربیعی، تسریع در اجرای طرح راه‌آهن استان (مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد) را دیگر طرح مهم ارتباطی استان برشمرد و ادامه داد: این طرح هم اکنون از ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه زیرسازی برخوردار است.

او تصریح کرد: احداث ایستگاه شهرکرد، هنوز وارد مرحله اجرایی نشده و پس از آنکه زمین موردنظر از سوی سپاه تحویل داده شود؛ پیمانکار مشغول کار خواهد شد.

ربیعی از اختصاص ۳۲۵میلیارد تومان اعتبار برای طرح راه‌آهن استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: با تخصیص این اعتبار پیش‌بینی می‌شود عملیات زیرسازی طرح تا پایان سال به اتمام برسد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار