با حضور ویدئو کنفرانسی آیت الله رئیسی و تعدادی از مقام‌های استانی، مجتمع قضایی امور اقتصادی و دعاوی تجاری سردار شهید سلیمانی یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، در مراسم افتتاح مجتمع قضایی امور اقتصادی و دعاوی تجاری سردار شهید سلیمانی یزد گفت: بر اساس دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم تخصصی شدن رسیدگی به دعاوی و کرامت ارباب رجوع و کارکنان مجموعه با توسعه فضای فیزیکی مورد نیاز و مطابق با نشریه ۷۸۱ فضای قضایی، ساخت و تجهیز این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: همچنین به دلیل لزوم حفظ و ارتقاء سطح امنیت اقتصادی جامعه و به منظور کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مانع زدایی و هموارسازی مسیر تولید و پشتیبانی و یاری رساندن به اصحاب تولید و تجارت و نیز کمک به جهش تولید، ساخت و تجهیز مجتمع قضایی امور اقتصادی و دعاوی تجاری سردار شهید سلیمانی صورت پذیرفت.

دهشیری ادامه داد: در این مجتمع تلاش خواهد شد تا با استفاده از قضات شایسته و مجرب و ظرفیت قانونی حقوق تجارت، علاوه بر پایین آوردن زمان رسیدگی و افزایش دقت، همه جوانب مرتبط با موضوعات حقوقی و قضایی شرکت‌های تجاری مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: در مجتمع قضایی امور اقتصادی و دعاوی تجاری سردار شهید سلیمانی علاوه بر تخصص‌گرایی و سرعت رسیدگی به دعاوی، مقوله کیفیت نیز مدنظر است و به همین منظور در این مجتمع علاوه بر تمرکز بر استفاده از قضات نخبه و آشنا با مسائل حقوقی نوین، سعی می‌شود با آموزش‌های لازم به قضات جوان و با سابقه و تقویت علمی آنها، سرعت و دقت در رسیدگی‌ها نیز افزایش یابد.

شایان ذکر است مجتمع قضایی امور اقتصادی و دعاوی تجاری سردار شهید سلیمانی در دو هزار متر مربع و چهار طبقه با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال که ۲۵ میلیارد از استان و ۶۰ میلیارد ریال از محل وجوه خاص در سفر پر خیر و برکت رئیس دستگاه قضا تامین گردیده است. این مجتمع مشتمل بر یک بایگانی راکد ریلی مکانیزه با ظرفیت گنجایش ۸۵ هزار پرونده است که در کمتر از دو سال طراحی، ساخته و تجهیز گردید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار