رهبران و مدافعان بومیان در کانادا از مردم این کشور خواستند به احترام اجساد بی نام و نشانی که اخیرا کشف شده اند، جشن‌های ملی را برگزار نکنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، بومیان کانادا در پیامی مبنی بر اینکه "چیزی برای جشن گرفتن نداریم" از مردم این کشور خواستند تنها چند هفته پس از کشف هزاران گور بی نام و نشان متعلق به کودکان بومی در کانادا جشن‌های ملی در این کشور را برگزار نکنند.

بر این اساس، مدافعان حقوق بومیان در کانادا از مردم این کشور خواستند به احترام کودکانی که در اثر شکنجه، گرسنگی و تحمل آزار و اذیت‌های جنسی کشته شده اند در روز‌های آینده روز ملی در این کشور را برگزار نکنند و به جای آن روزی را در تاریخ این کشور به بومیان اختصاص دهند تا هر سال این جنایت علیه آن‌ها یادآوری شود.

دیوید رابرتسون، یکی از نویسندگان بومی کانادا در پیامی توئیتری گفت: ما در کانادا در حال حاضر چیزی برای تجلیل و جشن گرفتن نداریم به ویژه پس از بی تفاوتی دولت جاستین ترودو پس از کشف جسد هزاران کودک که در کشور مخفیانه به خاک سپرده شده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا کانادا را به کشوری تبدیل کنیم که ارزش‌ها در آن مقدس بوده و ارزش تجلیل داشته باشند.

برخی نمایندگان بومیان کانادا در سراسر شمال آنتاریو در بیانیه‌ای اعلام کردند روز ملی کانادا را به رسمیت نمی‌شناسند و به جای جشن گرفتن این روز قصد دارند با برپایی راهپیمایی‌هایی کشتار هزاران کودک بی گناه در مدارس بومیان کانادا را به عنوان نقطه‌ای تاریک و شرم آور در تاریخ این کشور یادآوری کنند.

در هفته‌های گذشته کشف هزاران جسد کودکان در گورهای دسته جمعی در ساختمان مدارس شبانه روزی بومیان کانادا واکنش‌های مختلفی در داخل و خارج این کشور داشته است. این کودکان سال‌ها پیش مخفیانه در گور‌هایی دسته جمعی مدفون شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
با این قتل عاما باید پرچم کانادا تا ابد نیمه افراشته باشه
آخرین اخبار