وزارت دفاع روسیه از برگزاری یک تمرین نظامی آموزش جنگی در منطقه وسیع‌تر در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی روسیه اعلام کرد کشتی‌های جنگی این کشور یک تمرین نظامی آموزش جنگی در منطقه وسیع‌تر در دریای سیاه انجام داده‌اند. این تمرین نظامی همزمان با رزمایش اوکراین و کشورهای ناتو در دریای سیاه برگزار شده است.

همچنین وزارت دفاع ملی روسیه در بیانیه‌ای مطبوعاتی خبر داد: ناوگان دریای سیاه  این کشور هم زمان با تمرینات نظامی در حال کنترل اقدامات ناوچه «ویرجینیو فاسان CGN» نیروی دریایی ایتالیا هستند که در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ وارد دریای سیاه شده است.

مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه اعلام کرد: ناوگان روسی از آغاز ورود نیروهای اوکراین و کشور‌های عضو ناتو برای انجام تمرین‌های نظامی در دریای سیاه در حال کنترل و ردیابی آنهاست.

تمرینات نظامی «نسیم دریا» با حضور نیروهای اوکراین و آمریکا پس از اوج گیری تنش‌ها میان ناتو و مسکو بر سر ورود ناو جنگی انگلیس به نزدیکی مرز کریمه برگزار شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در گفتگوی مستقیم سالانه خود با مردم کشورش به ابعاد سیاسی اقدامات تحریک آمیز انگلیس و حضور ناو «اچ ام اس دفندر» در دریای سیاه پرداخت و گفت: این کشتی جنگی به وضوح اهداف نظامی را دنبال می‌کرد.

وزارت دفاع روسیه دوم تیرماه اعلام کرد ساعت ۱۱:۵۴ صبح یک ناوشکن (URO) انگلیس بدون توجه به هشدار‌های نیرو‌های روس به مرز‌های شمال غربی این کشور در دریای سیاه در حال نزدیک شدن بود و فقط ۳ کیلومتر تا نفوذ به مرز فاصله داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار