رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه فنی و حرفه ای از لزوم توجه دولت سیزدهم به افزایش مهارت آموزی دانشجویان خبر داد.

محمد عادلی نیا رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت آتی برای بهبود سیاست های آموزش عالی اظهار کرد: باید به اندازه کافی به بحث «مهارت آموزی دانشجویان» توجه شود تا آن ها بتوانند بعد از فارغ التحصیلی استعدادها و توانایی های خود را در جامعه نشان دهند و به اینصورت با بکارگیری ظرفیت های خود پیشرفت همه جانبه کشور را رقم بزنند.

او افزود: سیاست های وزارت علوم در زمینه توجه به مهارت افزایی دانشجویان باید به سمت و سویی رود تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی مهارتی کسب کنند که بلافاصله به شغل مورد نظر دست پیدا کنند.

عادلی نیا تصریح کرد: باید در کنار آموزش های مهارتی به دانشجویان چگونگی جذب مشتری را هم یاد دهیم تا بعد از اینکه در جامعه مشغول به کار شدند، بتوانند استعدادهای خود را در زمینه های مناسب تری بکار گیرند.

رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: دولت آتی باید سعی کند تا میزان کافی دوره های آموزش مهارتی رایگان را به صورت گسترده در اختیار تمامی عموم قرار دهد که در این زمینه به بسترهای نرم افزاری  و سخت افزاری احتیاج دارد.

او اضافه کرد: همچنین دولت آتی باید بودجه هایی را به دانشگاه ها اختصاص دهد تا استادان بتوانند دروس مهارتی را آموزش دهند، گفتنی است که این بودجه می تواند برای افراد حقوقی و حقیقی در نظر گرفته شود تا آن ها بتوانند فارغ التحصیلاتی حوزه مهارتی تربیت کنند؛ چرا که اگر در زمینه مهارت های نرم و مهارت های سخت دانشجویان کار نشود صددرصد مشکلاتی حاد در جامعه و کشور به وجود خواهد آمد.

عادلی نیا با بیان اینکه آموزش های مهارتی تقریبا در جامعه حفظ می شوند، تاکید کرد: از دولت سیزدهم تقاضا داریم که روی بسترهای نرم افزاری و بسترهای سخت افزاری و بحث آموزش های مهارتی کار کند و آن ها را ارتقا دهد؛ بنابراین لازم است تا آموزش های مهارتی ابتدا در اکوسیستم مدارس و سپس دانشگاه وارد شوند.

عدم آشنایی دانش آموزان با مهارت های نرم؛ یکی از مشکلات آموزش و پرورش

رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه کرد: یکی از مشکلات آموزش و پرورش در دولت فعلی این است که دانش آموزان با مهارت های نرم آشنا نمی شوند و از همین رو در مباحثی مانند: حل مسئله، کارتیمی، مذاکره و مناظره دچار مشکل هستند که باید دولت سیزدهم در این زمینه سرمایه گذاری کند تا بتواند مهارت دانشجویان را در زمینه های مختلف ارتقا دهند.

عادلی نیا تاکید کرد: باید در آینده دانشجویانی تربیت کنیم تا هم مهارت های نرم در آن ها قوی شود و هم اینکه توانمندی های تجربی آن ها افزایش یابد تا به اینصورت آموزش عالی مشکلی از بابت مهارت در دانشگاه ها و مشاغل مختلف نداشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار