رئیس میراث فرهنگی و گردشگری اشکذر از مرمت و بازسازی مسجد تک مناره روستای عزآباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی جمالیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر از مرمت و بازسازی مسجد تک مناره روستای عزآباد خبر داد و گفت: مسجد تک مناره عزآباد متعلق به دوره صفوی واقع در شهرستان اشکذر در روستای عزآباد، در سال ۱۳۹۷ به شماره ۳۲۰۵۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او افزود: این مسجد دارای دو شبستان تابستانی و زمستانی، سردخانه و گرمخانه، ایوان بلند، فضای گنبد خانه و محراب، مناره بلند، صحن و غرفه‌ها است.

جمالیان ادامه داد: مسجد تاریخی روستای عزآباد از معماری زیبا و ارزشمندی برخوردار است و از خشت و گل بنا شده است همچنین دارای تزئینات گچی در محراب و ورودی است که آجر‌های شرفی نیز سر در ایوان کار شده است.

او اظهار داشت: مرمت این مسجد تاریخی شامل تراشیدن کاهگل فرسوده و اندود کاهگل به صورت ته کش و روکش به وسیله موسسه خرد اسفنجرد و دوستداران میراث فرهنگی روستا، مشارکت و اعطای مصالح از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شده است.

جمالیان گفت: این بنا در کنار آثار تاریخی و ثبتی دیگر این روستا از جمله قلعه تاریخی عزآباد، مجموعه تغاره بند، مسجد آبشور و بافت تاریخی این روستا مجموعه فرهنگی، تاریخی زیبایی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار