مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان گفت: ۲۲ آزمایشگاه میکروبی و ۵ آزمایشگاه شیمیایی در سطح شهرستان‌های استان اصفهان کار سنجش سلامت و کیفیت آب را بر عهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فهیمه امیری مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: ۲۲ آزمایشگاه میکروبی و ۵ آزمایشگاه شیمیایی در سطح شهرستان‌های استان اصفهان با استفاده از نیرو‌های مجرب و متخصص، کار سنجش سلامت و کیفیت آب را در تمام شهر‌ها و روستا‌های تحت پوشش بر عهده دارند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به فعالیت آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به عنوان یک آزمایشگاه مرجع در زمینه‌های میکروبیولوژی، فیزیکوشیمیایی و ریز آلاینده‌های معدنی گفت: این آزمایشگاه تنها آزمایشگاه آب در سطح کشور به شمار می‌رود که دارای گواهینامه استاندارد ایزو۲۰۱۷- ۱۷۰۲۵ است.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان هر روز توسط کارشناسان کنترل کیفی و آزمایشگاه‌های زیرمجموعه آبفای استان اصفهان مورد پایش قرار گرفته و سلامت آن تایید می‌شود افزود: یکی از این آزمایش‌ها، اندازه‌گیری میزان کلر باقیمانده آب آشامیدنی در شبکه‌های آب است.

امیری افزود: بر همین اساس سال گذشته بیش از ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ مورد کلرسنجی در شهر‌ها و بیش از ۴۳۱ هزار موردکلرسنجی در شبکه توزیع آب روستا‌های استان انجام شد که نتایج آن بیانگر مطلوبیت آب توزیع شده به میزان ۹۹.۹ درصد بود.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان درپایان سخنانش به فعالیت آزمایشگاه‌های فاضلاب آبفای استان اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد شش آزمایشگاه نیز در تصفیه خانه‌های فاضلاب شمال، جنوب، شاهین شهر، بهارستان، سده لنجان و ستاد آبفا بر کیفیت پساب خروجی از تصفیه خانه‌ها مطابق با استاندارد‌های تعیین شده نظارت دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.