مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سه ماهه نخست امسال طرح کاداستر در هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، پرویز عبدی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به اجرای طرح حدنگاری در هزار هکتار از اراضی کشاورزی در بهار امسال، گفت:در این طرح از طریق نقشه برداری‌های زمینی و هوایی اطلاعات اراضی کشاورزی با جزییات از جمله مشخصات ثبتی، کاربری و نوع بهره برداری ثبت و ضبط و برای صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال می‌شود.

عبدی با بیان اینکه با حدنگاری یا کاداستر شاهد تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی و رفع تداخلات این حوزه خواهیم بود، اظهار داشت: همچنین اجرای این طرح برای برنامه ریزی بهتر در مورد آینده کشاورزی، کمک به اجرای الگوی کشت و همچنین حفاظت بهتر و پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کمک می‌کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: طرح کاداستر به مدیریت بهتر اراضی کشاورزی کمک می‌کند و با اصلاح قانون حدنگاری در سال ۹۳ در دستور اجرا قرار گرفت.

عبدی خاطرنشان کرد: طرح حدنگاری یا کاداستر از آنجا که اطلاعات اراضی کشاورزی را با جزییات در اختیار دست اندرکاران و برنامه ریزان قرار می‌دهد یکی از الزامات حرکت به سمت کشاورزی نوین و مدرن به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در قالب اجرای طرح حدنگاری یا کاداستر زمین‌های کشاورزی، در مرحله نخست اطلاعات مربوط به ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین جمع آوری شده و صدور سند برای آن‌ها در دست اقدام و پیگیری است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار