نظارت ۱۶۰ گروه دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در خراسان رضوی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۱۶۰گروه دامپزشکی روز عیدقربان بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی نظارت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمود قربان زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در پی اقدامات انجام شده پیرامون ترویح ذبح بهداشتی دام از سال ۱۳۸۶ تاکنون، در حال حاضر ۷۰ تا ۷۵ درصد دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های خراسان رضوی ذبح می‌شوند و امسال هم ۱۶۰ گروه دامپزشکی روز عید قربان بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی نظارت دارند.


بیشتر بخوانید


او افزود: پیش از اجرای طرح ترویج ذبح بهداشتی دام، بخش اندکی از دام‌های کشتار شده خراسان رضوی در روز عید قربان به صورت بهداشتی و در کشتارگاه ذبح می‌شدند و هر سال تعداد دام‌های قربانی در کشتارگاه‌ها در حال افزایش است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: دام‌هایی که در کشتارگاه ذبح نمی‌شوند اغلب در شهرستان‌هایی هستند که کشتارگاه سنتی دارند.

قربان زاده با اشاره به خطر همه گیری بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیان کرد: بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شده که یکی از آن‌ها تب کریمه کنگو است؛ این بیماری در دام هیچ علائمی ندارد اما ابتلا به تب کریمه کنگو در انسان با خطر مرگ همراه است و ذبح غیر مجاز و غیر بهداشتی دام خطر انتقال این بیماری از دام آلوده به انسان را در بر دارد.

 

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار