واحد سیار روستایی کانون پرورش فکری با سفر به روستا‌های قم اقدام به ضبط قصه بومی محلی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، محمد تحصیلدار ،مربی فرهنگی، عضو دبیرخانه و مسئول بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی گفت: استان قم در دوره پیش یک برگزیده در این زمینه داشت و این موضوع تلاش دبیرخانه را دوچندان کرد تا علاوه بر توجه بر کمیت و تعداد آثار، کیفیت آثار را به‌صورت ویژه ارتقا دهد.

عضو دبیرخانه بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی ادامه داد: دستورالعمل توجه به کیفیت آثار از سوی دبیر جشنواره صادرشده است و ما آماده دریافت آثار بخش ۹۰ ثانیه‌ای هستیم تا در کنار علاقه‌مندان فرآیند دریافت، پرداخت و ارائه قصه‌ها را پیگیری کنیم.

تحصیلدار گفت:  آموزش‌های اختصاصی به همت کارشناسان فرهنگی با محوریت قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای از سوی ستاد کانون در تهران   برگزار شد تا همکاران استان در این بخش نسبت ارائه قطعات باکیفیت توجیه شوند؛ضمناً دبیرخانه قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای استان قم نیز به‌صورت تلفنی، دربستر پیام‌رسان‌ها و همچنین به‌صورت چهره به چهره به آموزش اعضا و علاقه‌مند پرداخته است.

او عنوان کرد: بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای رقابت تمام علاقه‌مندان به قصه‌گویی است که می‌توانند قصه‌ای را در قالب یک فیلم با زمان ۹۰ ثانیه روایت کنند و  با توجه به عناوین در نظر گرفته‌شده این فیلم ۹۰ ثانیه‌ای باید از امید‌ها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی‌ها و نکات پندآموز و عبرت آفرین حکایت کند.

مسئول بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی گفت: ازجمله محور‌های موضوعی قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای موضوع «من و کرونا» است که به روایت ایثار و ازخودگذشتگی کادر درمان، روایت زندگی در قرنطینه، روایت همدلی و مهربانی با دیگران می‌پردازد و با توجه به‌قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا انتظار می‌رود که استقبال گسترده در این بخش داشته باشیم.

روستاییان قم قصه گو شدند

او در پایان عنوان کرد: اعضای دبیرخانه بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای همچنین همراه با واحد سیار روستایی به روستا‌های قم سفرکرده و اقدام به ضبط قصهٔ قصه‌گویان بومی محلی کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نزدیک‌ترین مرکز کانون پرورش فکری استان مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۳۲۱۹۸ تماس بگیرند.

ضمناً تا اول مرداد می‌توان فیلم‌ها را از طریق سایت kanoonfest‪. ‬ir بارگذاری کرد.

علاقه‌مندان در صورت نیاز به آگاهی بیشتر می‌توانند با شماره ۳۲۱۹۸-۰۲۵ تماس بگیرند یا به نشانی اینستاگرام کانون kanoonparvaresh-qom@مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار