رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: رگبار باران و غرش آذرخش از روز چهارشنبه نیمه شمالی استان آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رگبار باران و غرش آذرخش از روز چهارشنبه نیمه شمالی استان آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد گفت:سامانه بارشی تا روز جمعه در استان آذربایجان شرقی فعال خواهد بود.

او گفت: در این مدت آسمان همه نواحی استان آذربایجان شرقی همراه با وزش باد گاهی شدید خواهد بود و دما به صورت نسبی کاهش می‌یابد.

او اظهار کرد: در پی فعال شدن این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد آذرخش، خسارت به باغات و تاسیسات در اثر وزش باد، پرتاب اشیا و سقوط تابلو‌های تبلیغاتی وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به مردم، مسافران و رانندگان توصیه کرد تا از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر همچنین خواستار محکم کردن سازه‌های سبک و تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره شد و از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان استان آذربایجان شرقی توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.