رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد؛

هشدار سیلاب ناگهانی در ۱۱ استان کشور

ضیائیان گفت: هشدار هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۱ استان کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: سازمان هواشناسی طی اطلاعیه ای نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۱ استان هشدار داده و از افزایش آلودگی هوا به دلیل خیزش گردوخاک در سه استان خبر داده است.

ضیائیان افزود: در حال حاضر برای برخی استان‌ها هشدار زرد و نارنجی صادر شده است.

او ادامه داد: بیشترین نگرانی ما از بابت بارش‌ها در استان‌های جنوبی به ویژه سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

این کارشناس هواشناسی گفت: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ، روز  چهارشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، غرب کرمان و روز پنجشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب فارس پیش بینی می شود.

او افزود: بر این اساس احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و رودخانه‌ها در این دو روز وجود دارد و احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد شدید در ۴ استان کشور خبر داد و گفت: در استان‌های مرکزی به ویژه قم، مرکزی، سمنان و اصفهان وزش باد شدید همراه گرد و خاک خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار