یک نهاد حقوق بشری می‌گوید آمریکا از تحریم اقتصادی به عنوان ابزاری علیه دولت کوبا بهره می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک گروه از فعالان حقوق بشر از دولت آمریکا خواستند تا تحریم‌های کوبا را لغو کند.

معاون نهاد «شبکه ملی برای کوبا» در این باره گفت دولت بایدن از گرسنگی به عنوان سلاحی علیه هاوانا استفاده می‌کند و از این رو تحریم‌هایی که به بحران اقتصادی کوبا دامن زده، باید از بین برود.

شرلی لاباش تاکید کرد وی و همکارانش انتظار دارند بایدن به وعده‌های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند و روابط هاوانا و واشنگتن را به سوی عادی سازی پیش ببرد. وی با اشاره به گذشت ماه‌ها از آغاز به کار دولت بایدن گفت وارد ماه ژوئیه شدیم و شاهد تغییری در روابط آمریکا و کوبا  نیستیم.

«میگل دایاز کانل» رئیس جمهور کوبا در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا که کوبا را کشوری شکست خورده خطاب کرده بود، گفت: آمریکا در حالیکه میلیارد‌ها دلار برای نقشه‌های خود هزینه کرده، اما در برنامه خود برای تخریب و نابودی کوبا شکست خورده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز از واشنگتن خواست تا از مداخله در امور داخلی هاوانا خودداری کند و اجازه دهد کوبایی‌ها خود برای آینده‌شان تصمیم بگیرند. او افزود: اگر آمریکا واقعا نگران اوضاع بشردوستانه کوباست و قصد کمک دارد می‌تواند تحریم‌های اعمال شده بر این کشور را منتفی کند.

مردم کوبا روز یکشنبه به خیابان‌ها آمدند و خواستار انتخابات آزاد و اصلاحات اجتماعی شدند. آمریکا ۶۰ سال است که تحریم‌های اقتصادی سختی را علیه کوبا اعمال کرده است. اوایل تیرماه ۱۸۴ کشور مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا به رفع محاصره  اقتصادی کوبا از سوی آمریکا رای دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار