کورت وسترگارد، کاریکاتوریست موهن به پیامبر اسلام (ص) که تصاویر اهانت آمیز وی موجب خشم جهان اسلام شده بود، در ۸۶ سالگی مرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کورت وسترگارد، کاریکاتوریست دانمارکی که به دلیل کاریکارتو‌های موهنش به ساحت پیامبر اسلام (ص) شناخته می‌شود، پس از یک دوره طولانی بیماری لاعلاج شب گذشته در خانه خود مُرد.

او که با حمایت دولت‌های غربی از جمله دولت دانمارک توانست برخی کاریکاتور‌های موهن خود را در روزنامه‌های کشورش منتشر کند، به دلیل اهانت به مقدسات اسلامی مورد خشم مسلمانان در سراسر جهان قرار داشت.

فعالیت‌های موهن این کاریکاتوریست مورد اعتراض جامعه مسلمانان در سراسر جهان به ویژه مسلمانان دانمارک قرار گرفت. سفرای کشور‌های اسلامی در سال ۲۰۰۶ همزمان با انتشار تصاویر و کاریکاتور‌های موهن این فرد، در اعتراضی جمعی خواستار عذرخواهی دولت و این کاریکاتوریست دانمارکی از مسلمانان شدند.

در سال ۲۰۰۶ همزمان با انتشار کاریکاتور‌های موهن وسترگارد تظاهرات زیادی در کشور‌های مختلف جهان در دفاع از مقدسات اسلامی برگزار شد. کشور‌های غربی، اما هر بار این اهانت‌ها را به مقدسات ادیان از جمله اسلام را به بهانه آزادی بیان توجیه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
به درک واصل شد گور به گور شد گورش آتیش بگیره
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۰۰:۱۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
خداوند لعنتش کنه به سزای عملش رسید
آخرین اخبار