جنبش حماس در بیانیه‌ای از فلسطینیان خواست مناسبت عید سعید قربان را فرصتی برای تقویت همبستگی خود قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کانال الاقصی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای به مناسبت عید سعید قربان اعلام کرد که فلسطینیان از مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان برای تقویت پیوند‌های خود و تقویت همبستگی استفاده کنند تا در این شرایط دشواری که متحمل می‌شوند، استواری آن‌ها تقویت و از درد آن‌ها کاسته شود.

جنبش حماس با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تبریک به ملت فلسطین و ملت‌های عرب و اسلامی به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان، تأکید کرد:

اولاً: درود به مردم مبارز فلسطین مستقر در دروازه‌ها و محوطه‌های مسجد مبارک الاقصی، مردم قهرمان قدس، جوانان، مردان و آزادی خواهان این شهر، مردم ثابت قدم نوار غزه، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ و آوارگان که به حق خود برای آزادی و بازگشت پایبند هستند.

ثانیاً: به مردان شجاع و قهرمان مقاومت که از حقوق و مقدسات مردم خود دفاع می‌کنند، درود می‌فرستیم. این جنبش میثاق خود را با مردم فلسطین و ساکنان قدس و شهدا، اسیران، مجروحان و ایثارگران تجدید می‌کند. حرکت جهادی و مقاومت و پایبندی به این حق تنها راه آزادسازی سرزمین و مقدسات است.

ثالثاً: جنبش حماس مردم را به استفاده از این مناسبت برای همبستگی و صله رحم و دیدار با خانواده‌های شهدا، زندانیان، مجروحان و صاحبان خانه‌ها و مغازه‌های ویران شده فرا می‌خواند تا در این شرایط دشواری که مردم فلسطین متحمل می‌شوند، استواری آن‌ها تقویت شود و از درد آن‌ها بکاهند.

از درگاه خداوند می‌خواهیم که عید بعدی را در مسجد مبارک الاقصی که آزاد شده است جشن بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار