ارتش رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته بیش از ۵۰ ساختمان ساخته شده فلسطینی‌ها در کرانه باختری را ویران کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته زمانی که هادی عمرو، نماینده آمریکا در حال دیدار از فلسطین اشغالی و سرزمین‌های فلسطینی بود، بیش از ۵۰ ساختمان ساخته شده فلسطینی‌ها در کرانه باختری را ویران کرد.

هاآرتص مدعی است: اطلاعات ارائه شده از طرف سازمان ملل نشان می‌دهد آمریکا و جامعه جهانی مکرر از چنین تخریب‌هایی که ۴۰۰ مورد از آن‌ها امسال صورت گرفته است، انتقاد کرده اند.

این در حالی است که بیش از سیصد و نود و سه ساختمان سال ۲۰۱۹ ویران شدند. اگر این روند ادامه یابد ممکن است ساختمان‌های بیشتری از فلسطینی‌ها نسبت به ۶۶۴ ساختمانی که سال گذشته تخریب شدند ویران شوند.

جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه زمانی که از او سوال شد با این اقدام مخالفت کرد و گفت: ما معتقدیم که ضروری است از اقدامات یک جانبه‌ای که تنش‌ها را افزایش می‌دهد و پیشبرد راه حل دو دولتی مبتنی بر مذاکره را دشوارتر می‌کند خودداری شود و این البته شامل تخریب ساختمان‌ها نیز می‌شود.

این مقام آمریکایی مدعی شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و اکنون آشکارا آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه همواره گفته اند آمریکا در سیاست خارجی در خصوص حقوق بشر متمرکز خواهد شد و این موضع تغییر نکرده است.

این در حالی است که آمریکا با طرح موسوم به معامله قرن فرصت بیشتری به صهیونیست‌ها برای اشغال اراضی فلسطینی به داد و سازمان ملل اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۴ ژوئیه، ۴۹ ساختمان فلسطینی‌ها را تصرف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار