نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر مستمر حل مشکل ۲۵ روستای درگیر سیل اخیر در منطقه راین هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بازدید میدانی از آخرین اقدامات انجام شده در روستا‌های سیل زده بخش راین که به همراه فرماندار شهرستان کرمان  بود،گفت: بارندگی بیش از ۳۰ میلی متر در ۲۶ و ۲۷ تیر ماه در بخش راین خساراتی را وارد کرد وقوع سیل با این شدت در این منطقه کم سابقه بوده است.

او افزود: اتفاقاتی که در شرایط اقلیمی و آب و هوایی کشور رقم خورده موجب سیل آسا شدن بارش‌ها شده و باید این شرایط در آینده پیش بینی شود.

پورابراهیمی بیان کرد: حدود ۲۵ روستا درگیر سیل شده اند که عمده مشکلاتشان در بخش تخریب قنوات و تامین آب کشاورزی است.

او ادامه داد: در بخش کشاورزی از بین رفتن کانال‌های آب در پنج روستا به طور صد در صد تخریب استخر‌های ذخیره آب به تعداد ۱۶ استخر صد در صد از بین رفتن درختان گردو و محصولات کشاورزی مثل جو، گندم، تخریب ۱۰ حلقه قنات به طور صد در صد، تخریب ۱۲ حلقه چشمه و از بین رفتن بیش از چهار هزار متر لوله انتقال آب کشاورزی، از بین رفتن ۱۰ راس دام در روستای باب زنگی، از بین رفتن ۷ استخر پرورش ماهی با ظرفیت ۱۲ هزار قطعه ماهی قزل آلا، برآورد خسارت در بخش کشاورزی ۳۸ میلیارد تومان است.

او گفت: طی چند روز اخیر جهاد کشاورزی و مجموعه سازمان‌های مرتبط در گیر جبران خسارات ناشی از سیل شدند و تمام تلاش ما بر این بود بتوانیم جاده دسترسی روستا‌ها را باز کنیم که این اتفاق رقم خورده است.

پورابراهیمی با اشاره به خسارت وارده به حوزه راه‌های روستایی در بخش راین افزود:مسدود شدن پنج راه روستایی تخریب دو دهانه پل از بین میزان خسارت ۳۰ میلیارد ریال در حوزه راه‌های بخش راین برآورد خسارت شده است.

پورابراهیمی اظهار داشت: اکنون در حوزه زیرساختی چندین دستگاه ماشین آلات سنگین به منطقه آمده که کفایت نمی‌کند.

او با اشاره به آب گرفتگی سه منزل روستایی افزود: خسارت بین ۱۰ تا ۸۰ درصد به منازل روستا‌های (عباس آباد، باب زنگی، زیارتگاه) وارد شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب خطوط انتقال آب سه روستا در بخش راین بیان کرد: تخریب چشمه‌های آب شرب این روستا‌ها و میزان خسارت۳ و نیم میلبارد تومان به حوزه آب شرب این منطقه خسارت وارد شده است.

او به مشکلات برق در سیل راین اشاره کرد و افزود: قطع برق سه روستا شکسته شدن دو تیر برق و صدمه به خطوط انتقال برق پنج روستا و خسارت۲ میلیارد تومانی به زیر ساخت‌های شبکه انتقال برق به روستا‌های بخش راین برآورد شده است.

پورابراهیمی اظهار داشت: تعداد خودرو‌های سنگین برای اجرای طرح‌های زیرساختی باید اضافه شود که بزودی و ظرف چند ساعت آینده این مهم محقق می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده نیز در دو بخش محقق شده است تاکید کرد: بخشی از این خسارت زیر مجموع خسارت حوادث و بخشی از طریق بیمه اقدام شده است.

پورابراهیمی ادامه داد: خسارات افرادی نیز که شامل بیمه نمی‌شده اند تلاش می‌شود در زمینه جبران خسارات کارشان سریع انجام شود.

او گفت: پیگیر مستمر حل مشکل سیل اخیر در منطقه راین خواهیم بود و از دستگاه‌های اجرایی پای کار تشکر می‌کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به امکان وقوع سیل با توجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی تصریح کرد: درخواست و توافق ما از فرماندار این است بخشی از این پیش بینی‌ها در قالب آبگیر و سد‌های موقت برای جلوگیری از سیل عملیاتی شود.

او گفت: مردم خواستار احداث جاده بودند که حق دارند و مسیر ترددشان است و مدتی به تعویق افتاده است که باید حل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در راین اشاره کرد و افزود: سیستم برق رسانی به دکل‌های تامین آنتن نیز در قالب صورت جلسه آماده کردیم و شنبه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان کرمان با حضور فرماندار و مدیران شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: خسارت سیل ، برق رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار