مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۸۷۰ هزار دانش‌آموز سیستان وبلوچستان در چرخه تعلیم و تربیت حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همه ساله بخش قابل توجهی دانش آموز به دلیل رشد بالای موالید در سیستان و بلوچستان وارد عرصه تعلیم و تربیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعیین اولویت، تحلیل وضعیت و حرکت از وضع موجود تا رسیدن به مطلوب در دستیابی به اهداف بسیار مهم و حیاتی خواهد بود گفت: یکی از اقدامات مهم اتفاق افتاده در نظام آموزشی تاسیس سازمان ملی تربیت اوان کودکی است که در راستای کاهش و حذف معضل عدم توانایی و ارتقای توانمندی‌های کودکان در سنین ابتدایی تحصیل نقش آفرینی خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: باید تلاش کنیم تا در سایه تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب و دقیق و توجه کافی به اطلس آموزشی، هیچ دانش‌آموزی از آموزش دور نماند و پوشش حداکثری در این زمینه رقم خورد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های لازم‌الاجرا برای نوآموزان انجام دقیق مراحل سنجش تحصیلی و شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های فرزندان و از سویی دیگر ضرورت توجه به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه است که هم‌اینک و با برنامه پیش‌بینی شده در حال پیگیری و اجرا است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار