در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۳۰ هزار و ۴۱۵ واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (چهار شنبه ۱۳ مرداد ماه) شاخص کل بورس با رشد ۳۰ هزار و 414 واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحدی قرار گرفت.

/

 

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۵ هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فملی» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «سپید»، «شستا» و «فملی» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۲ هزار و ۵۷۵ واحدی روی پله ۴۰۳ هزار و ۲۶۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم به ارزش ۵ هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان رسید.

/

رشد ۲۸۱ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۲۸۱ واحدی روی پله ۲۰ هزار و ۱۹۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان رسید.

/

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، فملی و شستا به ترتیب با ۴۱۳۲.۵۵، ۲۶۳۱.۵۶، ۲۶۳۱.۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد خودرو، وتجارت و همراه با ۲۲۴.۶۷، ۱۵۰.۱، ۱۰۵.۴۶ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های آریا، کگهر و زاگرس به ترتیب با ۸۳.۹۵، ۶۱.۲۹ و ۴۶.۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد دی، بساما و کوثر، با ۱۲.۱، ۴.۵۸ و ۴.۰۸ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه چند رشته‌ای صنعتی، فلزات اساسی و خودرو در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

/

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های دابور، کدما و فارس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غمهرا، تکنو و ثامان بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

/

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های فولادی، بنو و شتوکا بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های زفکا، زقیام و غفارس بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

/

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپید، فارس و آپ و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های غدام، سنیر و کترام در بورس تهران داشتند.

/

/

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های وهامون، اعتماد و وسپهر و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های ثالوند، کمرجان و کتوکا در فرابورس ایران داشتند.

/

/

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های امین یکم، امین یکم ۲ و خودرو بیشترین حجم معامله و نماد‌های امین یکم، شستا و کیان بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

/

همچنین نماد‌های دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اوصتا ۴، آگاس و دی بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

/
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار