جو بایدن در اقدامی مداخله جویانه، مدعی کمک به لبنان در عوض انجام اصلاحاتی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در آستانه یکسالگی انفجار بیروت که بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای مداخله در امور داخلی این کشور، مدعی کمک به لبنان در عوض انجام برخی اصلاحات شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در سخنانی در یک نشست که به میزبانی فرانسه و به بهانه کمک به لبنان برگزار شده بود، مدعی شد: امروز من اعلام می‌دارم نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلارکمک‌های بشر دوستانه (به لبنان) خواهم کرد؛ اما اگر رهبران لبنان متعهد نشوند که سخت در این خصوص برای اصلاح اقتصاد و مبارزه با فساد کار کنند، هر میزان کمک خارجی هم کفایت نخواهد کرد.

بایدن در ادامه ادعا‌های خود گفت: این اقدامی ضروری است. باید از الان شروع کرد و نباید زمان را از دست داد. شما این مسأله را می‌دانید. ما اینجا هستیم تا به شما در صورتی که اقدام کنید، کمک کنیم.

دولت بایدن مشخص نکرد این رقم از کمک‌های ادعایی به کدام بخش انجام خواهد شد؛ اما بایدن مدعی شد این رقم علاوه بر ۵۶۰ میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه‌ای است که به لبنان در طول دو سال گذشته انجام شده است.

بایدن همچنین در تلاش برای همنوا نشان دادن خود در غم ملت لبنان پس از گذشت یکسال گفت: من عمیق‌ترین تسلیت‌های خود را به تمام کسانی که زخمی شدند و یا عزیزانشان را از دست دادند، و نیز تمام آن‌هایی که در حال مبارزه برای بهبودی از این ضربه بزرگ هستند، اعلام می‌دارم.

کنفرانس لبنان یکسال پس از آن انجام می‌شود که در پی انفجار بیروت در سال گذشته، دست کم ۲۱۴ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۵۵ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا دنبال به دست گرفتن استقلال بانک های جهان هست ازکره جنوبی که درهرشعبه بانک این کشوریک بازرس ازآمریکاربرریزعملیات بانک نظارت میکندتابلوکه کردن پول ایران درکره جنوبی میتوان فهمیدکه بانک های دنیاهدف اصلی ایالات متحده هستنداگرلبنان هم وارداین گردونه شودپول ایران دربانک های لبنان بلوکه میشوداینکه یک بانک استقلال مالی خودرابه کشورخارجی بدهدزیرسوال هست آن هم کشوری ازهمه کشورهابدهکارترهست ودرجنگ اقتصادی بازنده میدان باچین هست.
آخرین اخبار