منابع رسانه‌ای اعلام کردند ۱۷ خبرنگاری که از سوی جاسوس‌افزار پگاسوس مورد جاسوسی قرار گرفته بودند از شرکت سازنده این بدافزار شکایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۱۷ روزنامه نگار و خبرنگار از ۷ کشور مختلف که مورد هدف جاسوس‌افزار «پگاسوس» قرار گرفته بودند از شرکت صهیونیستی «ان اس او» که سازنده این بدافزار است به سازمان گزارشگران بدون مرز شکایت کردند.

بر اساس گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، روزنامه‌نگارانی از کشور‌های جمهوری آذربایجان، مکزیک، هند، اسپانیا، مجارستان، مراکش و توگو با ثبت رسمی شکایت خود از «ان اس او» به ۲ تن از روزنامه‌نگاران فرانسوی و مراکشی که پیشتر از این شرکت شکایت کرده بودند، پیوستند.

این سازمان در ادامه گزارش خود افزود: برخی از این خبرنگاران از سوی یک کشور بیگانه مورد جاسوسی قرار گرفتند مانند روزنامه‌نگار اسپانیایی که از سوی مقامات مراکش مورد جاسوسی قرار گرفته است.

سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد شکایت روزنامه‌نگاران شاکی را رسما به سازمان ملل ارجاع داده است تا کشور‌های مظنون پاسخگوی آن باشند.

بر اساس تحقیقاتی که ۱۷ منبع رسانه‌ای از جمله لوموند و گاردین به تازگی منتشر کرده اند، نرم افزار پگاسوس که تولید شرکت صهیونیستی NSO است، امکان جاسوسی از دست کم ۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ تن از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است.

از جمله کسانی که در لیست جاسوسی قرار گرفتند، عمران خان، نخست وزیر پاکستان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار