مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به کنترل آتش سوزی در منطقه کیارق کلیبر اعلام کرد: آتش در منطقه بابایلو این شهرستان دوباره مشتعل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با وجودی این که آتش سوزی منطقه بابایلوی جنگل‌های ارسباران دیروز به طور کامل کنترل و حتی لکه گیری نیز انجام شده بود، اما نیم ساعت قبل گزارش شد که آتش در این منطقه بار دیگر مشتعل شده است.

او اضافه کرد: همراه با مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی به محل آتش سوزی می‌رویم و از مجتمع مس سونگون نیز برای مهار آتش نیروی کمکی خواسته ایم.

هنربر در پاسخ به این سوال که بالگرد‌های اعزامی برای مهار آتش در چه وضعیتی قرار دارند گفت: بالگرد‌ها تاکنون ۲ سورتی پرواز کرده اند و در زمان حاضر فعالیت نمی‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با گلایه از بی تدبیری‌ها در مهار آتش سوزی اضافه کرد: روز گذشته دادستان و امام جمعه کلیبر نیز در منطقه حضور داشتند و هم اکنون نیز فرماندهان سپاه و انتظامی شهرستان برای مدیریت نیرو‌ها حضور دارند.

او موفقیت در مهار همه جانبه آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران به عنوان یک ذخیره و میراث ملی را نیازمند هم افزایی و کمک میدانی همه نهاد‌ها و سازمان‌ها در هر دو سطح استانی و ملی دانست.

آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران از ساعت ۱۶ روز پنجشنبه چهاردهم مرداد در مناطق «بابایلی» و «قاسم کندی» کلیبر آغاز شد که با اعزام تیم‌های واکنش سریع آتش‌نشانی تبریز و جمعیت هلال احمر، سپاه، بسیج، یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست، نیروی انتظامی و راهداری مهار شد.

بخشی از جنگل‌های ارسباران در منطقه کیارق شهرستان کلیبر هم از دیشب طعمه آتش شد که صبح امروز کنترل شد.

جنگل‌های ارسباران ناحیه کوهستانی وسیعی در شمال آذربایجان شرقی است که در محدوده شهرستان‌های اهر، کلیبر و ورزقان قرار دارد و یونسکو ۷۲ هزار و ۴۶۰ هکتار از آن را به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.