مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰۰ پنل خورشیدی در بین عشایر استان توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال ۸۰۰ پنل خورشیدی در بین عشایر استان توزیع می‌شود که تاکنون نیمی از این برنامه محقق شده است.

او افزود: برای تامین این ۸۰۰ پنل خورشیدی، هشت میلیارد تومان هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


فرهزاد اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۰ پنل بین عشایر کوچروی استان توزیع شده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده مابقی پنل‌ها نیز در ادامه توزیع می‌شود تا بتوان بخشی از نیاز جمعیت عشایر استان به انرژی برق را تامین کنیم.

او با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی علاوه‌بر بهبود رفاه عشایر نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست نیز دارد، ادامه داد: عشایر با این پنل‌های خورشیدی می‌توانند موبایل‌های خود را شارژ، سیاه‌چادر‌ها را با لامپ کم‌مصرف روشن و با استفاده از خروجی برق ۱۲ ولتی از انواع لوازم برقی ۱۲ ولتی استفاده کنند.

فرهزاد در ادامه از کمبود انرژی برق در استان طی روز‌های اخیر خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد با گرم شدن هوا تا پایان هفته مصرف برق در استان افزایش پیدا کند از این رو خاموشی‌ها دوباره در سطح استان بر اساس جدول زمانبندی اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار