فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۲۰۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲۵۵ پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

او افزود: ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده در استان ۴۸۵ میلیارد ریال بود و در این مدت ۱۳۷ دستگاه خودروی قاچاقچیان توقیف شده است.

امان‌اللهی اظهار داشت: در این مدت ۱۷ باند سرقت در استان منهدم و یکهزار و ۳۹۱ سارق دستگیر شده است.

او با اشاره به اینکه میزان سرقت در این مدت چهار درصد کاهش داشت، گفت: در حوزه کشفیات سرقت نیز ۲۱ درصد افزایش گزارش شده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میزان تصادفات رانندگی از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافت، افزود: در این مدت فوتی ناشی از حوادث رانندگی هشت درصد و میزان مصدومان حوادث رانندگی ۵۰ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره بر اینکه، در این مدت برخورد با جرایم رانندگی در استان ۲۳ درصد افزایش یافت، اظهارداشت: نیروی انتظامی یکی از ارگان‌های متولی در بحث محدودیت‌های کرونایی است و در سالجاری ۱۱ هزار و ۱۸۴ خودروی غیر بومی از مبادی ورودی استان به مبدا برگشت داده شد و بیش از ۳۸ هزار خودرو نیز مشمول جریمه نقدی شد.

به گفته امان‌اللهی، در سالجاری ۱۳هزار و ۷۸۱ مورد بازدید و نظارت از اماکن مختلف انجام شد، که ۴۲۹ مورد تذکر و ۴۲۹ مورد پلمب انجام شد.

امان‌اللهی افزود: امسال در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از یک تن و ۵۲۵ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد که سه درصد افزایش یافت و در این مدت یکهزار و ۶۸۷ نفر دستگیر شدند و ۲۲ منزل و واحد صنفی پلمب شد و ۶۴ خودرو توقیف شد.

او گفت: در این مدت ۱۴۹ معتاد متجاهر دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گفته امان‌اللهی، امسال۷۰۰ طرح مبارزه با موادمخدر در محلات آلوده، شهر‌ها و محور‌های مواصلاتی استان اجرا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

امان‌اللهی افزود: در حوزه جرایم سایبری و فضای مجازی نیز ۵۷۱ پرونده تشکیل شده که ۲۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشت و ۴۲۰ سایت که در آن مصادیق مجرمانه بود نیز شناسایی شد که نسبت به پارسال ۳۸ درصد افزایش داشت.

او اظهار داشت: امسال ۲۱۷هزار و ۱۵۰ تماس توسط مردم با سامانه ۱۱۰ گرفته شده است که عمده این تماس‌ها منجر به انجام عملیات‌های انتظامی شده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش رسانه و خبرنگاران در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در جامعه افزود: رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی نقش مهم و تاثیرگذار دارند.


بیشتر بخوانید


او به نقش رسانه در افزایش ارتقای آگاهی جامعه و تنظیم تعامل دولت با دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها مردم را به مسیر خوبی‌ها و رعایت هنجار‌ها دعوت کنند و در خصوص مسایل مختلف شفاف‌سازی داشته باشند و به بیان ضعف‌ها و کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف و ارتقای فرهنگ عمومی بپردازند.

امان‌اللهی بر نقش رسانه در حوزه آموزش همگانی تاکید کرد و افزود: با افزایش آموزش می‌توان از رفتار‌های خشونت‌آمیز در جامعه کاسته شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار