سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، این امر را سبب تضعیف روابط دو کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا نسبت به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو واکنش نشان داد.

وی با اشاره به متهم شدن دولت روسیه به تلاش برای مسموم کردن آلکسی ناوالنی، از مخالفان ولادیمیر پوتین از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا و همچنین تحریم ۹ شخص و ۲ شرکت روسی، گفت: آمریکا همچنان با تحریم‌های خود به تضعیف روابط با  روسیه دامن می‌زد.

واشنگتن مدعی شده است که، اشخاص و شرکت‌های روسی تحریم شده در مسموم کردن ناولنی یا «برنامه تسلیحات شیمیایی روسیه» نقش داشته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که برای تحمیل تحریم‌های اضافی به روسیه به دلیل تلاش این کشور برای مسموم کردن الکنسی ناوالنی با انگلیس همراه شده است.

وزارت امور خارجه انگلیس نیز جزئیات تحریم‌ها علیه هفت تن از شهروندان روسیه را منتشر کرد که بنابر ادعا‌ی آن‌ با سازمان اطلاعات روسیه در مسمومیت «الکسی ناوالنی» منتقد دولت روسیه همکاری داشته اند.

نسخه به روز شده فهرست تحریم‌ها که در وب سایت دولت انگلیس منتشر شده است شامل هفت نام جدید و قانون توقیف دارایی آن‌هاست.

در این لیست نام «الکسی الکساندروف»، «ولادیمیر پانیایف»، «ایوان ولادیمیرویچ اوسیپوف»، «ولادیمیر میخایلوویچ بوگدانوف»، «کریل واسیلیوف»، «استانیسلاو والنتینویچ ماشاکوف» و «الکسی سمنوویچ سدوف» ذکر شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این ادعا‌های آمریکا در رابطه با پرونده الکسی ناوالنی، مبنی‌بر دستور مسموم کردن منتقد روسیه را کاملاً رد کرده و گفته بود: «ببینید، چنین تصمیماتی در این کشور توسط رئیس‌جمهور اتخاذ نمی‌شود.»

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار