رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت اصناف استان به جز ۶ رسته شغلی از سر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایان تعطیلات ۶ روزه ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: فعالیت اصناف استان به جز ۶ رسته شغلی از سر گرفته شد.

او افزود: بر اساس مصوبات ستاد کرونا، در وضعیت قرمز شیوع کرونا رسته‌های شغلی ۳ و ۴ باید به طور کامل تعطیل باشد، اما در رسته شغلی گروه ۲ که شامل بازار می‌شود به جز ۶ مورد سایر اصناف مجاز به فعالیت هستند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: پیش از این برای هفت رسته شغلی محدودیت ایجاد شده بود، اما ممنوعیت فعالیت برای پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده برداشته شد و بدین ترتیب تالار‌های پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، شهربازی‌ها، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی تا اطلاع بعدی مجاز به فعالیت نیستند و رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها نیز تنها باید به صورت بیرون‌بر فعالیت داشته باشند.

او ادامه داد: با این وجود در خصوص نحوه فعالیت پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده قرار است دستورالعمل بهداشتی جدید تدوین شود که به زودی در اختیار فعالان این حوزه قرار داده می‌شود و اجرای آن به شدت از سوی بازرسان مورد نظارت قرار می‌گیرد.

جزایری همچنین پایان فعالیت بازار استان را ساعت هشت شب اعلام کرد و گفت: اگر چه نظر مجموعه بهداشت و درمان استان این بود که اصناف تا ساعت ۶ عصر فعالیت داشته باشند و پس از آن تعطیل کنند، اما در نشست با اتاق اصناف، این ساعت به هشت شب تغییر پیدا کرد.

او با بیان اینکه بازگشایی بازار به منزله بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست و بازرسان نسبت به نحوه اجرای شیوه‌نامه‌ها از سوی واحد‌های صنفی نظارت‌های خود را تشدید می‌کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز و بحرانی بودن شرایط، می‌طلبد تا همه مردم از جمله اصناف در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش همراهی کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار