مهم‌ترین حوادث یکم شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه یکم شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قاچاقچی پارچه گرفتار تیزبینی پلیس شد

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند ۴۳۵ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال از یک کامیون کشف کنند.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه "میشان" شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۴۳۵ طاقه پارچه خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش پارچه‌های مکشوفه ۶ میلیارد ریال می‌باشد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کارمند متخلف حوزه سلامت در فسا دستگیر شد

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری کارمند متخلفی خبر داد که دارو‌های بسیار کمیاب در زمینه مبارزه با بیماری کرونا را به قیمت گزاف به شهروندان می‌فروخت.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا در کشور و مرگ و میر تعداد زیادی از شهروندان، ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان فسا با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند کارمند یکی از ادارات دولتی با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود مقدار زیادی داروی بسیار کمیاب (از نوع رمدیسیور) در زمینه درمان این بیماری منحوس را از محل کارش برداشته و پس از انتقال به منزل و نگهداری در مکانی غیر بهداشتی آن‌ها را به قیمت گزاف به شهروندان می‌فروشد که شناسایی و دستگیری وی در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در راستای برخورد با اخلال در شبکه توزیع دارو، ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند کارمند متخلف را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۱۲۱ قلم به تعداد ۵۰ هزار عدد انواع داروی کرونا از نوع قرص، کپسول و آمپول از نوع رمدیسیور کشف شد، اظهار داشت: این فرد متخلف دارو‌ها را به قیمت گزاف به بیماران درگیر ویروس کرونا می‌فروخته است.

سرهنگ قسام با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: اقلام مکشوفه در اختیار مرکز درمانی شهرستان فسا قرار گرفت.

این مقام انتظامی با تاکید بر مبارزه جدی با توزیع کنندگان دارو‌های غیرمجاز، بیان کرد: در این زمینه پلیس با تمام توان با متخلفان و توزیع کنندگان مقابله می‌کند.

شهروند شیرازی قربانی وام ۱۲۰ میلیاردی /دستگیری کلاهبردار وام ۲ درصد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که در یکی از سایت‌های تبلیغاتی به بهانه اعطای وام فوری با بهره ۲ درصد از شاکی ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: مردی میانسال به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت با مشاهده آگهی با عنوان اعطای وام فوری با سود کم در یکی از سایت‌های مجازی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که در یکی از سایت‌ها با یک آگهی تحت عنوان وام ۱۲۰ میلیارد ریالی با سود ۲ درصد برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، وی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وجه به بهانه‌های مختلف در چندین مرحله از من اخذ و پس از آن دیگر جوابگو تماس نبود.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در تهران شناسایی کنند، تصریح کرد: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به پایتخت اعزام و با همکاری کارکنان پلیس فتا مرکز فرد کلاهبردار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر و به شیراز انتقال دادند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی از شاکی به بهانه اعطای وام ۱۲۰ میلیاردی اقرار کرد، گفت: وی در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد عنوان و به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نا به جا اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت وام می‌کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده، هیچ مبلغی واریز نکنند.

او عنوان داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در ارتباط باشند.

کشف ۷۳ فقره سرقت در آباده


فرمانده انتظامی آباده در تشریح عملکرد پلیس در مردادماه از کشف ۷۳ فقره سرقت و کشف ۴۹ کیلو و ۲۰۵ گرم انواع مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: پلیس شهرستان آباده با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: ماموران پلیس درمردادماه امسال ۳۹ سارق دستگیر و ۷۳ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، منزل، احشام، موتورسیکلت، مغازه، خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی آباده به دستگیری ۷ متهم توسط پلیس فتا و کشف ۳۰ فقره پرونده اعم از جعل، کلاهبرداری رایانه‌ای، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: دستگیری ۲۲ خرده فروش و جمع آوری ۱۵ نفر معتاد، کشف ۴۹ کیلو و ۲۰۵ گرم انواع مواد مخدر، ۳ هزار و ۸۰۰ هزار لیتر گازوئیل، ۴۰ دستگاه لوازم خانگی، ۲ دستگاه موتورسیکلت، ۱۸۱ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار، ۱۹ دستگاه تجهیزات رایانه‌ای، ۲۷۸ قطعات خودرو، یک هزار و ۵۵۹ سوب پوشاک، ۶۹ جفت کفش و کشف ۱۵۸ دستگاه آداپتور شارژر تلفن همراه و دستگیری ۱۵ نفر در این رابطه از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه در نتیجه این طرح ها، ۶۳ دستگاه موتورسیکلت و ۴۴ دستگاه خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد، افزود: نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه و ایجاد مزاحمت برای شهروندان از دلایل عمده توقیف بود.

این مقام انتظامی با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان عزیز می‌باشد.

دستگیری سارق سیم و کابل مخابرات با ۱۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی کوه چنار از دستگیری سارق سیم و کابل مخابرات با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی بیان کرد: پس از وقوع سرقت‌های متعدد سیم و کابل مخابرات در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پلیس با تلاش شبانه روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس یک نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوه چنار گفت: در بازجویی به عمل آمده توسط ماموران، سارق دستگیر شده به ۱۱ فقره سرقت کابل‌های مخابرات اعتراف کرد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه سارق پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۷ رأس گوسفند مسروقه در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۱۷ رأس گوسفند مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارقان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرستان فیروزآباد، پلیس با جدیت وارد کار شد و در مدت کوتاهی با انجام کار‌های فنی و تخصصی در این خصوص ۲ سارق را شناسایی کردند.

او عنوان داشت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات ضربتی هر ۲ نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۷ راس گوسفند مسروقه کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲۸۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد آرامش و امنیت برای مردم است، اما از همشهریان تقاضا داریم با نصب دوربین مداربسته برای محل‌های نگه داری احشام سارقان را در انجام عمل مجرمانه خود ناکام گذارند.

دستگیری ۸۲ سارق و کشف ۱۸۳ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۸۲ سارق و کشف ۱۸۳ فقره سرقت طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در راستای برقراری نظم و امنیت جامعه و افزایش رضایتمندی شهروندان، طرح عملیاتی مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت طی ۳۰ روز گذشته در کازرون اجراء شد.

او افزود: در اجرای این طرح که با شناسایی و رصد سارقان حرفه‌ای سطح حوزه و کنترل مخفیگاه آنان همراه بود، ۸۲ سارق دستگیر و ۱۸۳ فقره انواع سرقت از قبیل اماکن خصوص و دولتی، داخل خودرو، مغازه، سیم و کابل، موتورسیکلت، احشام و ... کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: با توجه به اینکه امنیت و آرامش مردم عزیز خط قرمز ما است، از شهروندان انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

غرق شدن جوان ۲۱ ساله در استخرآب کشاورزی

فرمانده انتظامی مرودشت از غرق شدن جوانی ۲۱ ساله در استخر آب کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ جوانی ۲۱ ساله در استخر آب کشاورزی در یکی از روستا‌های بخش سیدان شهرستان مرودشت، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی ۲۱ ساله برای شنا به داخل استخر رفته و به علت آشنا نبودن با مهارت شنا دچار غرق شدگی شده و متاسفانه جان باخته است.

فرمانده انتظامی مرودشت خاطر نشان کرد: با تائید مرگ این جوان توسط نیرو‌های اورژانس؛ جسد با هماهنگی مقام قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار