دیوان عالی آمریکا با صدور حکمی از رییس جمهور این کشور خواست به سیاست مهاجرتی زمان دونالد ترامپ بازگردد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اکثریت اعضای دیوان عالی آمریکا درخواست فوری دولت بایدن مبنی بر ادامه تعلیق دستور قاضی فدرال به مقامات مرزی را رد کردند.

بر این اساس، یک قاضی فدرال در هفته‌های گذشته دستور داده بود برنامه مرزی زمان ترامپ برای ورود مهاجران و پناهجویان موسوم به "ماندن در مکزیک" را لغو کنند. این امر موجب شده بود موجی از مهاجران و پناهجویان از کشور‌های مختلف از طریق مکزیک و بدون توقف وارد آمریکا شوند.
حکم این قاضی فدرال تا روز گذشته معتبر بود و دولت بایدن از امروز و به دستور دیوان عالی آمریکا باید قانون مرزی دوران ترامپ را اجرایی کند. به گفته منابع خبری، این دستور دیوان عالی آمریکا یک شکست بزرگ قضایی برای دولت بایدن محسوب می‌شود.

هفته گذشته وزارت خارجه مکزیک احیای دوباره سیاست ترامپ برای ماندن مهاجران در مکزیک را یک اقدام یک جانبه از سوی دولت آمریکا خواند و گفت هنوز از جزئیات احتمالی این تغییرات اطلاعی ندارد.

مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا هم هنوز به سوالات مربوط به برنامه عملیاتی خود برای بازگرداندن طرح ماندن در مکزیک که ترامپ آن را شیوه نامه های حمایتی از مهاجران نامیده بود پاسخ نداده اند. مقامات دیوان عالی آمریکا و برخی قضات این کشور معتقدند بایدن به طور غیرقانونی این برنامه را متوقف کرده و حالا باید دوباره آن را احیا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار