وزارت خارجه عربستان اعلام کرد به دنبال دعوت رسمی عراق، فیصل بن فرحان در رأس هیئتی بلندپایه در اجلاس بغداد شرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آلمان، منابع دیپلمات در ریاض، پایتخت عربستان تاکید کردند «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان در رأس یک هیئت از مقامات عربستانی به نمایندگی از «سلمان بن عبدالعزیر»، پادشاه عربستان در شنبه آینده برای شرکت در اجلاس همسایگان بغداد به عراق سفر خواهد کرد.

این منابع در ادامه افزودند: تعدادی از مقامات بلند پایه عربستان نیز وزیر امور خارجه این کشور را در سفر به بغداد همراهی خواهند کرد.

در خلال روز‌های گذشته عراق دعوت‌نامه‌هایی را به کشور‌های ایران، ترکیه، مصر، اردن، کویت، قطر و عربستان ارسال کرده است.

مقامات عراقی اعلام کردند حضور «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر، «عبدالله ثانی»، پادشاه اردن و «صباح خالد الحمد الصباح»، نخست وزیر کویت در این اجلاس قطعی شده است.

اجلاس بغداد که در نوع خود بی‌سابقه است و قرار است کشور‌های همسایه عراق و منطقه خاورمیانه در آن شرکت کنند، می‌تواند فرصت مناسبی برای حل و فصل یا گفتگو برای مشکلات و اختلافات میان کشور‌ها ایجاد کند و پیامد‌های خوب و روشنی را برای منطقه در پی داشته باشد، بنا بر گزارشات منتشر شده از سوی مقامات عراقی محور‌های گفتگو در این اجلاس بحران سوریه، بحران لبنان، مسئله فلسطین و مشکلات عراق و کمک کشور‌های همسایه به بغداد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار