رئیس بیمارستان ام البنین(س) مشهد گفت: خدمات اورژانس مامایی به مادران باردار کرونایی نیازمند در این بیمارستان ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فریده اخلاقی رئیس بیمارستان ام البنین(س) مشهد با اشاره به اینکه مادرانی که از ابتدای ورود به بیمارستان علائم حاد تنفسی داشته باشند به بیمارستان امام رضا(ع) ارجاع داده می‌شوند، گفت: اگر شرایط بیمارستان امام رضا(ع) به نحوی بود که امکان بستری بیمار را نداشت، بیمار در بیمارستان ام البنین(س) و در اتاق ایزوله نگهداری و مراقبت می‌شود.

او افزود: مادرانی که در ابتدای پذیرش بدون علائم بوده و نیاز به خدمات اورژانسی مامایی مانند سزارین و یا زایمان طبیعی داشته باشند، در صورت مثبت شدن تست آنها، بعد از ارائه خدمات جدای از سایرین بستری می‌‎شوند و در اتاق ویژه زایشگاه مورد مراقبت قرار می‌گیرند.

رئیس بیمارستان ام البنین(س) مشهد با بیان اینکه در برخی از موارد جان مادر و جنین در خطر است به همین دلیل خدمات در این مرکز درمانی ارائه می شود، ادامه داد: بعد از زایمان اگر مادر دچار علائم حاد تنفسی باشد در آی سی یو بستری می‌شود و در صورتی که نوزاد نیز نیاز به خدمات ویژه درمانی داشته باشد در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بستری می شود.

اخلاقی بیان کرد: درصورتی که مادر علائم شدید بیماری کرونا را نداشت به مادر آموزش داده می‌شود تا با رعایت نکات بهداشتی و ماسک شیر خود را بعد از استریل کردن به نوزاد بدهد اما اگر مادر علائم شدید بیماری داشت تا بهبودی مادر ، نوزاد از شیر اهدایی بانک شیر تغذیه می کند.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.