وزیر امور خارجه دانمارک اعلام کرد کپنهاگ، دولتی را که از سوی طالبان در افغانستان تشکیل شود، به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه دانمارک اعلام کرد کپنهاگ دولت طالبان را به رسمیت نخواهد شناخت.

جپ کوفود، وزیر امور خارجه دانمارک در گفتگو با رادیو رسانه‌ای این کشور درباره تحولات در افغانستان گفت: کپنهاگ هیچ دولتی را که از سوی طالبان در افغانستان تشکیل شود به رسمیت نخواهد شناخت.

وی در این گفتگو اظهار کرد: مقامات دانمارک نگران آینده افغانستان و پیشرفت هایی هستند که در طول این دو دهه در این کشور شکل گرفت. ما نمی دانیم که با روی کار آمدن طالبان این پیشرفت ها در افغانستان ادامه خواهد داشت یا خیر.

همچنین مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک، با توجه به نگرانی روزافزون در مورد سرنوشت آزادی‌ها و حقوق زنان با روی کار آمدن طالبان در افغانستان ، در بیانیه‌ای به سایر رهبران زن اروپایی پیوست و وعده حمایت از حقوق و فرصت‌های زنان افغان را داد.

فردریکسن در توئیتر خود نوشت: امروز من به ده همکار خود ملحق شدم تا به زنان و دختران افغان اطمینان دهم که ما از نزدیک تحولات کشور آن‌ها را دنبال می‌کنیم، به صدای آن‌ها گوش می‌دهیم و از حقوق و فرصت‌های آن‌ها حمایت می‌کنیم. 

 چندی پیش، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد لندن دولت طالبان را به رسمیت نمی شناسد.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ما نمی خواهیم  شاهد یک فروپاشی اجتماعی و اقتصادی در افغانستان باشیم و قصد داریم کمک های بشر دوستانه را از طریق آژانس‌های امدادی به افغانستان برسانیم.

جرالدین گریفیتس، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی تأکید کرد که آمریکا از تشکیل دولتی در افغانستان که شامل همه احزاب شود، حمایت می‌کند.

گریفیتس در مصاحبه با العربیه گفت که آمریکا طرفین در افغانستان را به گفت‌وگو و مذاکره  با یکدیگر دعوت می‌کند.

او در ادامه ضمن تأکید بر حمایت کشورش از تشکیل دولتی که شامل همه طرف‌ها در افغانستان باشد، اعلام کرد که واشنگتن بر اساس اقدامات طالبان گام‌هایی برمی‌دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
باشد بشش میگم < اون وقت اونا هم کل اروپای سیاهتون را به رسمیت نمیشناسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
طالبان هم دولت دانمارک رو به رسمیت نمیشناسد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
من کاری با دانمارک ندارم، ولی شما اینقدر سقوط کردی که از طالبان طرفداری میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
پیشرفت های دو دهه اخیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار